Po niecałych sześciu miesiącach działalności Proama sprzedała już 100 tys. polis komunikacyjnych. Jak dotychczas jest to najszybciej rozwijająca się firma ubezpieczeniowa, w porównaniu do nowych podmiotów wchodzących na polski rynek w ostatnich kilku latach.
Proama oficjalnie rozpoczęła działalność 29 stycznia br., od sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych: pakietów OC i AC, obudowanych w wachlarz produktów dodatkowych, takich jak NNW Komunikacyjne, Super Assistance, czy Ochrona Prawna. Nowością na rynku jest również Ubezpieczenie od Utraty Pracy, powiązane z użytkowaniem samochodu oraz NNW Domowe. Od początku firma działa w modelu multikanałowym, sprzedając polisy przez internet, za pośrednictwem Osobistego Doradcy przez telefon oraz przez agentów. Podstawowe wyróżniki oferty Proama to 70% bonus-malus oraz Osobisty Doradca dla osób kupujących przez internet i telefon. Wdrażając te elementy Proama jest pionierem na polskim rynku ubezpieczeniowym.
Po niepełnym pół roku działalności Proama sprzedała 100 tys. polis komunikacyjnych.
– To znacznie lepsze wyniki niż zakładane prognozy. Przewidujemy, że przy takiej dynamice na koniec roku będziemy mieli w portfelu znacznie ponad 200 tys. polis – mówi Bogumił Perzyna, Dyrektor Sprzedaży, Proama. – Jest to efekt dobrego dopasowania oferty do potrzeb klienta, odpowiedniej komunikacji marketingowej, właściwego doboru pracowników, ale przede wszystkim polityki multikanałowej i współpracy pomiędzy trzema kanałami sprzedaży. Od początku działalności wszystkie kanały sprzedaży traktujemy jednakowo, podkreślając, że jedynie ich współistnienie może doprowadzić do długofalowego dynamicznego rozwoju firmy.
Proama jest pierwszą na polskim rynku firmą ubezpieczeniową, która w swojej strategii marketingowej zwróciła się z zaproszeniem do współpracy bezpośrednio do agentów oraz eksponuje ich w swojej komunikacji marketingowej.
– Jest to uznanie dla ich wkładu oraz potencjału w rozwoju biznesu. Obecnie przez agentów generujemy ok. 75% naszej sprzedaży. Dlatego jesteśmy zdeterminowani do inwestowania w ten kanał sprzedaży – dodaje Mariusz Kozłowski, Dyrektor Produktu, Aktuariatu i Likwidacji Szkód, Proama.
Proama wie, ze działalność ubezpieczeniowa to także jakość likwidacji szkód, dlatego również w tym zakresie stawia sobie wysokie wymagania. W tym czasie firma zlikwidowała już ponad 700 szkód z polis OC i AC.
– 80% szkód z OC likwidowana jest w 14 dni, co oznacza że większość klientów od momentu zgłoszenia szkody na decyzję o wypłacie odszkodowania czeka krócej niż dwa tygodnie. Natomiast likwidacja większości szkód z casco trwa tylko 8 dni – wyjaśnia Mariusz Kozłowski, Dyrektor Produktu, Aktuariatu i Likwidacji Szkód, Proama.
Uproszczona, sprawna i przyjazna dla klienta likwidacja szkód ma być standardem przyjętym przez Proama.
– Chcąc utrzymać wysokie standardy zatrudniamy doświadczony i duży zespół likwidacji szkód. Ciekawostką jest, że nasz zespół specjalistów ds. likwidacji ma łącznie ponad 150 lat doświadczenia zawodowego w tym zakresie – dodaje Mariusz Kozłowski.
Źródło: Proama