Problemy z Apple Pay – podczas płatności wymagany jest podpis. eService już aktualizuje oprogramowanie terminali

Jeden z czytelników zwrócił uwagę, że podczas płatności Apple Pay w sklepach Aldi musi za każdym razem podpisywać się na potwierdzeniu transakcji. Nawet przy transakcjach poniżej 50 zł. Z podobną sytuacją inny użytkownik spotkał się w placówce pocztowej.

Sytuacja jest o tyle problematyczna, że nawet po podpisaniu się na kwitku z terminala, sprzedawca nie ma jak porównać podpisu z tym znajdującym się na karcie – płatność odbywa się w środowisku cyfrowym. Zwróciłem się do Banku Zachodniego WBK, który obsługuje kartę klienta z prośbą o wyjaśnienie. Bank odesłał mnie po szczegóły do firmy eService, która jest operatorem terminali POS. Okazuje się, że problem leży po stronie oprogramowania terminali POS i wkrótce zostanie usunięty. Firma zapewnia, że dotyczy to już niewielkiej grupy terminali.

YAY Foto

Komentarz z eService:

Nasza firma od samego początku wspiera płatności Apple Pay (od początku korzystali z nich przyjeżdżający do Polski użytkownicy tego rozwiązania) i wcześniej nie odnotowywaliśmy utrudnień w ich działaniu. Pojawianie się tej metody płatności w ofercie polskich banków zwiększyło znacząco liczbę wykonywanych za jej pomocą transakcji. Okazało się wtedy, że w jednej z wersji oprogramowania naszych terminali płatniczych zainstalowanych w placówkach Poczty Polskiej, przy transakcjach o wartości mniejszej niż 50 zł, aplikacja nadmiarowo wymaga wyższej formy autoryzacji w postaci podpisu. Przy jednoczesnym braku wzoru podpisu, który zwykle znajduje się na karcie płatniczej nie występującej w płatnościach Apple Pay, zgodnie z procedurą autoryzacja płatności była niemożliwa.

Proces wgrywania nowej wersji oprogramowania jest już w toku. Z uwagi na konieczność zachowania procedur związanych z bezpieczeństwem i zapewnieniem ciągłości obsługi, aktualizacja musi być wgrywana sukcesywnie. Aby jak najszybciej umożliwić klientom korzystanie z tej formy płatności, proces aktualizacji w pierwszej kolejności jest prowadzony w miejscach, w których korzysta z nich najwięcej klientów. Przewidujemy, że ostatnie terminale otrzymają najnowszą wersję oprogramowania najpóźniej w ciągu dwóch-trzech tygodni.