Maksymalny czas przerwy w świadczeniu usług telekomunikacyjnych w związku z przenoszeniem numerów jest określony w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 8 marca 2005 r. i nie może być dłuższy niż 24 godziny. W przypadku niektórych klientów, którzy przenieśli się z sieci Orange do sieci Plus GSM, zwłoka w technicznym przekazaniu numerów przez PTK Centertel wynosi nawet kilkadziesiąt dni. Polkomtel SA dysponuje dowodami potwierdzającymi ww. opóźnienia.
Należy zaznaczyć, że działanie przeniesionego numeru w sieci nowego operatora (w szczególności możliwość odbierania połączeń przychodzących oraz SMS-ów) zależy od tego, czy dotychczasowy operator przekazał technicznie numer nowemu operatorowi.
Do dzisiaj PTK Centertel nie przekazał technicznie Polkomtel SA wszystkich numerów, działając tym samym wbrew woli i interesom klientów, którzy zdecydowali się przenieść numer z sieci Orange do sieci Plus GSM.
Jeżeli w najbliższych dniach sytuacja w tym zakresie nie ulegnie poprawie, Polkomtel SA złoży do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wniosek o sprawdzenie poprawności technicznego przekazywania numerów abonentów z sieci Orange do Plus GSM.