Producent sprzętu AGD wprowadza do Polski nową linię

Firma BEKO wprowadziła właśnie na polski rynek nową linię produktów: odświeżono w niej wzornictwo, w produktach zastosowano nowe rozwiązania technologiczne, a jednocześnie utrzymano wysoką jakość wykonania.

Choć nową linię reprezentuje 57 różnych typów urządzeń domowych, łączy je wspólne wzornictwo. Klient może więc dobrać do swojego mieszkania pasujące do siebie: lodówkę i zamrażarkę, pralkę, kuchenkę oraz zmywarkę do naczyń. Cechą łączącą wzornictwo nowych sprzętów AGD marki BEKO jest ich linia, będąca swoistą syntezą zdecydowanych i łagodnych kształtów.

Nowa kolekcję BEKO zaprojektowali eksperci-projektanci z firmy Arçelik – korporacji zarządzającej marką BEKO (grupa ta, podczas odbywających się w marcu 2005 w Niemczech targów branży RTV – CEBIT, uhonorowana została międzynarodową nagrodą „Oskar Wzornictwa” – Design Oscar iF). Nowa linia to wynik wewnętrznego konkursu, zorganizowanego przez firmę Arçelik. Do konkursu zgłoszono dziesięć propozycji zespołu projektowego Arçelik, ale również kilka projektów uznanych europejskich studiów projektowych. Nad ostatecznym efektem pracował zespół, w skład którego weszli projektanci z różnych krajów. Pozwoliło to na stworzenie produktów odpowiadających gustom konsumentów z różnych kręgów kulturowych.

W nowej linii produktów BEKO użytkownik znajdzie wszelkie niezbędne, ułatwiające mu życie funkcje, bez dodatkowych, zbędnych gadżetów. W dzisiejszych zabieganych czasach, prostota jest zaletą – pozwala na wykonanie wielu zadań w jak najkrótszym czasie i z oczekiwanym rezultatem. Łatwy w obsłudze sprzęt BEKO czyni domowe obowiązki prostszymi i pozwala na zaoszczędzenie czasu i poprawę jakości życia dzięki swojej wydajności i efektywności. Właśnie wysokiej wydajności BEKO zawdzięcza liczne wyróżnienia na rynku europejskim oraz tytuły „produktu najlepszego wyboru” przyznane mu przez renomowane europejskie czasopisma i organizacje konsumenckie.

Współcześni konsumenci oczekują, by jakość produktów odpowiadała ich cenie. Decydując się na konkretną markę biorą pod uwagę, czy gwarantuje ona niezawodność, szeroki zakres usług posprzedażnych oraz długoterminowe gwarancje.

Na świecie sprzęt BEKO zyskał zaufanie konsumentów właśnie ze względu na to, że spełnia powyższe oczekiwania, jak również ze względu na swoją trwałość i wysoką jakość wykonania. Cechy te odnajdziemy również w nowej linii produktów BEKO.

Wejściu nowej linii BEKO na polski rynek towarzyszyć będą działania marketingowe:

– 6 do 12 tygodniowa kampania reklamowa w telewizji (od września 2005)

– materiały POS eksponowane w sieciach handlowych (m.in. Avans, Neonet, Mars).

Za wszystkie działania reklamowe firmy BEKO S.A. odpowiada agencja TBWA. Zakupem mediów zajął się Dom Mediowy Media Direction OMD. Kampanię wesprą również działania PR prowadzone przez Agencję Multi Communications.

Marka BEKO cieszy się coraz większym uznaniem polskich konsumentów. Podjęte przez BEKO działania promocyjne przyniosły już rezultaty: pierwsza w Polsce telewizyjna kampania reklamowa BEKO, która ruszyła z początkiem 2005 roku, spowodowała podwojenie spontanicznej znajomości marki. Ambicje BEKO nie zostały jednak w pełni zaspokojone. Firma planuje do końca 2005 roku uzyskać wzrost świadomości marki do poziomu 35 %.

Producentem i właścicielem marki BEKO jest firma Arçelik A.Ş., której główna siedziba znajduje się Istambule (Turcja). Arcelik jest również producentem drobnego i dużego sprzętu AGD, komponentów elektronicznych i domowych urządzeń elektrycznych sprzedawanych pod takimi markami jak Arçelik, Blomberg, Elektra Bregenz, Arctic, Leisure i Flavel.

Wprowadzenie na polski rynek nowej linii produktów BEKO i silna kampania promocyjna to znak, że w międzynarodowych planach rozwojowych firmy Arçelik Polska odgrywa coraz większą rolę. BEKO to wiodący produkt eksportowy korporacji, który w znacznym stopniu odpowiada za sukces, jakim dla firmy Arcelik jest pozycja 5-tego co do wielkości producenta sprzętów AGD w Europie.