Produkty finansowe przez Internet jak świeże bułeczki

Rekordowa liczba wniosków na Money.pl przełożyła się na wzrost sprzedaży produktów i usług finansowych. W listopadzie GE Bank Mieszkaniowy zanotował rekordowe obroty – 3 mln zł uruchamiając 25 kredytów, a PTF Bank – 21 kredytów samochodowych i hipotecznych. Sukces przyciąga kolejne instytucje finansowe: w grudniu br. sprzedaż rozpoczęły DomBank i Citibank Handlowy. Na styczeń 2005 planowane jest rozszerzenie oferty o kolejne trzy banki, m.in o jeden z największych banków detalicznych w Polsce – Bank Zachodni WBK SA.

-Ostatnie wyniki sprzedaży GE Banku Mieszkaniowego czy PTF Banku to sygnał, że w Internecie dobrze zarabia się już nie tylko na kontach bankowych, ale także na kredytach mieszkaniowych czy samochodowych – mówi Jerzy Warchałowski, dyrektor ds. sprzedaży on-line w Money.pl. – Już pierwsze symptomy tego trendu zauważyliśmy na początku roku, gdy za naszym pośrednictwem został uruchomiony rekordowo wysoki kredyt hipoteczny o wartości ponad 6,5 mln złotych, a także leasing na kwotę przekraczającą 1,5 mln zł.

O atrakcyjności platformy finansowej Money.pl przesądza zebranie w jednym miejscu: 40 instytucji finansowych oferujących ponad 100 produktów i usług finansowych oraz zaoferowanie profesjonalnego, bezpłatnego doradztwo on-line, a także własnych promocji. Tak dobrana kombinacja czynników, powoduje systematyczny wzrost liczby wysłanych wniosków z Money.pl do instytucji finansowych. W listopadzie 2004 roku liczba ta przekroczyła 4300. Dla porównania, we wrześniu 2004 z pasażu finansowego Wirtualnej Polski zostało wygenerowanych 4000 wniosków.

Wzrost obrotów platformy finansowej Money.pl to rezultat popularyzacji finansów on-line wśród polskich internautów i rosnącej popularności Money.pl. Według ostatnich badań, oglądalność Money.pl kształtowała się na poziomie 532 tysięcy użytkowników w październiku i 562 tysięcy w listopadzie 2004. W stosunku do września b.r. oznacza to wzrost popularności odpowiednio o 43% i 51%. Dzięki tak dobrym wynikom, Money.pl umocniło pozycję lidera na rynku portali finansowych i biznesowych w Polsce.

Jakie działania są przyczyną tak dynamicznej ekspansji Money.pl? – Przede wszystkim konsekwentna realizacja strategii marketingowej, zarówno długo jak i krótkookresowej – mówi Piotr Krawiec, dyrektor ds. marketingu i PR Money.pl. – Wśród elementów, które w największym stopniu spowodowały wzrost należy wymienić: dynamiczną promocję, stały proces poszerzania zawartości – contentu, a także szeroko rozumiane działania PR. Na uwagę zasługuje także systematyczny wzrost poziomu merytorycznego prezentowanych w portalu treści, przez co wzrasta liczba internautów regularnie korzystających z Money.pl – dodaje Piotr Krawiec.

Portal finansowy Money.pl – to lider i najpopularniejszy serwis finansowy i biznesowy w polskim Internecie oraz największa w kraju platforma oferująca produkty i usługi finansowe on-line. Money.pl odwiedza miesięcznie średnio ponad 317 tys. użytkowników (źródło: gemiusAudience [próba I – VI 2004r.]) co plasuje go na pierwszej pozycji wśród portali finansowych i biznesowych pod względem popularności i daje dużą przewagę nad kolejnymi serwisami (Infor 215 tys., Bankier.pl 209 tys., Parkiet 67 tys., Puls Biznesu 67 tys. unikalnych użytkowników, wg tych samych badań).

W tegorocznej, IV edycji konkursu Teraz Internet zwyciężył Money.pl i został uznany za najlepszy w kategorii – SERWIS FINANSOWY, WIELOFUNKCYJNY.

W lutym 2004 r. Money.pl zostało uznane za Internetowego Finansistę Roku 2003 przez czytelników Gazety Finansowej i jej kolegium redakcyjne.

W rankingu magazynu Profit, portal Money.pl w sierpniu 2003 r. otrzymał tytuł „Najlepszego cyberdoradcy” zdobywając najwyższą średnią ocenę, pozostawiając w tyle swoich konkurentów, tj. Bankier.pl, Expander.pl, Elfin.pl a także WP.pl, Onet.pl, Interia.pl, Gazeta.pl. Więcej: miesięcznik Profit, sierpień 2003 r. lub

http://profit.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Artykul=1640