Produkty inwestycyjne w ofercie emFinanse

Maciej Garwacki, Prezes Zarządu emFinanse: – Strategia spółki opiera się na consumer finance, czyli kredytach gotówkowych i samochodowych, a drugą silną gałęzią są kredyty hipoteczne. Zdecydowaliśmy się także na utworzenie linii biznesowej funduszy inwestycyjnych. Oferta ruszy jeszcze w I kwartale.

Nowe produkty będą dostępne w oddziałach własnych emFinanse. Linia biznesowa powstaje głównie z myślą o klientach firmy, którzy zaciągnęli kredyty hipoteczne z wkładem własnym. – Zwiększając zadłużenie w kredycie, klienci będą mogli zainwestować środki w fundusze inwestycyjne – dodaje Maciej Garwacki. – Takie rozwiązanie przyniesie dodatkowe zyski.

W 2006 roku spółka emFinanse pośredniczyła w złożeniu wniosków kredytowych za około 350 mln zł, z czego około 300 mln zł stanowiły kredyty hipoteczne, a pozostałą część – kredyty gotówkowe i samochodowe. Sprzedaż operacyjna firmy ruszyła na przełomie II i III kw. 2006r.

emFinanse planuje w 2007r. sprzedać kredyty za ponad 740 mln zł, chociaż plany te mogą zostać podwyższone. Maciej Garwacki: – Chcemy sprzedać w tym roku 575 mln zł kredytów hipotecznych, jednak nie wykluczam, że zwiększymy plany.

W roku 2006 spółka zakończyła budowę 11 oddziałów własnych. W roku 2007 firma skupi się na rozbudowie zewnętrznej sieci dystrybucji i poszerzaniu oferty. – Będziemy kontynuować rozwój sieci pośredników finansowych i placówek partnerskich – mówi Maciej Garwacki. – Zajmiemy się także dalszym wzbogaceniem oferty w obszarze wszystkich linii produktowych. Już w kwietniu pozyskamy kolejnego partnera na kredyt gotówkowy.

Równolegle trwają rozmowy z bankami oferującymi kredyty hipoteczne.

Obecnie emFinanse współpracuje z 10 partnerami w zakresie sprzedaży kredytów hipotecznych i czterema w obszarze consumer finance.

W sieci emFinanse działają dwie placówki partnerskie, jednak wkrótce będą uruchomione kolejne. Skala rozwoju placówek partnerskich, które działać będą w formule franczyzowej, uzależniona ma być od ich wyników.