Profesjonalne usługi PR – kolejny etap kampanii

Czosnek oraz list informacyjny, który w przesyłkach otrzymają osoby odpowiedzialne za wizerunek firm, ma zwrócić uwagę na przygotowanie przedsiębiorstwa do potencjalnych sytuacji kryzysowych. Częstą praktyką jest zwracanie się o pomoc do specjalistów PR, kiedy reputacja firmy jest już poważnie zagrożona. Kampania zachęca do profilaktycznego podejścia do kryzysów.

W ramach działań antykryzysowych agencje zrzeszone w Związku Firm Public Relations oferują klientom identyfikację potencjalnych źródeł zagrożeń, przygotowanie odpowiednich planów reakcji i pomoc w przypadku, kiedy nie uda się uniknąć kryzysu.

Firmy szukają pomocy najczęściej wówczas, gdy znajdują się już w trudnej sytuacji. Takie momenty mogą być wykorzystane przez niekompetentnych doradców liczących na łatwy zarobek. Działania antykryzysowe wymagają dużego doświadczenia i zatrudniania najlepszych specjalistów PR – powiedział Paweł Trochimiuk, Prezes Zarządu Związku Firm Public Relations.

Dodatkowym elementem wspierającym kampanię jest Mind Mapa, którą można dostać razem z tygodnikiem Media&Marketing Polska. Specjalny plakat pokazuje jak wiele różnorodnych narzędzi oferuje PR. Znajdą się tam między innymi wyszczególnione działania, które można stosować w komunikacji wewnętrznej, relacjach z mediami, w PR produktowym i korporacyjnym, w komunikacji kryzysowej, planowaniu działań komunikacyjnych, czy w relacjach inwestorskich. Wizerunek przedsiębiorstwa jest tu porównany do drzewa bonsai – wymaga równie troskliwej i systematycznej pielęgnacji.

Więcej informacji o kampanii, jej kolejnych etapach oraz kopia Mind Mapy są dostępne na stronie internetowej www.zfpr.pl.