Profesjonalne usługi Public Relations – podsumowanie kampanii

Kampania złożona była z czteroetapowego mailingu, skierowanego do odpowiedzialnych za marketing i PR przedstawicieli największych polskich firm. Każda przesyłka zawierała niewielki gadżet i list wyjaśniający jego metaforyczne znaczenie.

Pierwszym wysyłanym przedmiotem był stoper. Public Relations zostało tu porównane do biegu długodystansowego, wymagającego konsekwentnego wysiłku i dobrej kondycji. Aby wygrać wyścig i osiągnąć sukces warto zaufać doświadczonemu trenerowi – agencji PR, który nie proponuje standardowych działań, tylko indywidualne, dostosowane do potrzeb i możliwości klienta rozwiązania.

Drugi etap kampanii, w którym na krótko przed Halloween wysyłany był czosnek, miał zwrócić uwagę wybranych osób na przygotowanie przedsiębiorstwa do potencjalnych sytuacji kryzysowych. Częstą praktyką jest szukanie pomocy dopiero wtedy, gdy firma znajdzie się w ciężkiej sytuacji. Takie momenty mogą być wykorzystane przez niekompetentnych doradców liczących na łatwy zarobek. Współpracując z doświadczonymi i sprawdzonymi agencjami PR, można zawczasu identyfikować potencjalne źródła kryzysu i odpowiednio przygotować plany reakcji.

W kolejnej przesyłce można było znaleźć słoik soku z malin, który w chłodny jesienny wieczór, dodany do herbaty poprawia samopoczucie. Podobnie jest z Public Relations. Odpowiednio skonstruowana komunikacja sprawia, że każda informacja staje się ciekawsza i przyciąga uwagę otoczenia. Jednocześnie doświadczeni konsultanci PR, którzy przygotowują komunikaty, potrafią zachować odpowiednie proporcje i przestrzec przed nadmiarem cukru.

Ostatni etap kampanii, przesyłka z lusterkiem, miał skłonić kierownictwo firm do refleksji nad wizerunkiem ich własnego przedsiębiorstwa. Sukces firmy zależy nie tylko od jakości oferowanych produktów i usług. Ważne jest również to jak postrzegana jest dana marka. Żeby jednak obiektywnie i właściwie to ocenić, niezbędna jest pomoc niezależnych, zewnętrznych konsultantów.

Tą kampanią chcieliśmy zwrócić uwagę przedsiębiorców na to, jak duży pozytywny wpływ na funkcjonowanie ich firmy może mieć współpraca z profesjonalnymi agencjami PR, zrzeszonymi w Związku Firm Public Relations. W rywalizacji o klienta, to właśnie odpowiedni wizerunek firmy przesądza o zdobyciu przewagi nad konkurencją – powiedział Paweł Trochimiuk, Prezes Zarządu ZFPR.

Dodatkowym elementem kampanii była opublikowana z tygodnikiem Media&Marketing Polska w listopadzie specjalna Mind Mapa. Na plakacie wyszczególnione zostały różnorodne narzędzia, którymi posługuje się Public Relations, między innymi: relacje z mediami, komunikacja wewnętrzna, PR produktowy, PR korporacyjny, komunikacja kryzysowa, planowanie działań komunikacyjnych, czy relacje inwestorskie. Wizerunek przedsiębiorstwa został porównany do drzewa bonsai – wymaga równie troskliwej i systematycznej pielęgnacji.

Informacje o kampanii, jej poszczególnych etapach oraz kopia Mind Mapy są dostępne na stronie internetowej www.zfpr.pl.