Program lojalnościowy Lotos Navigator w oparciu o aplikację Lojalnościową Comarch

– W połowie roku 2007 Lotos podjął decyzję o uruchomieniu systemu lojalnościowego na stacjach Lotos. Formuła programu Navigator polega na premiowaniu stałych klientów stacji paliw Lotos specjalnie wyselekcjonowaną kolekcją markowych nagród. Nagrody zostały wybrane z myślą o kierowcach i nie tylko. W trakcie trwania programu Navigator produkty będą eksponowane i klient będzie miał możliwość bezpośrednio je ocenić pod względem jakości i atrakcyjności – mówi Magdalena Jurdziak, szef biura Marketingu w Lotos Paliwa.

– Jednym z ważniejszych elementów tego trudnego i wymagającego projektu jest zbudowanie systemu informatycznego wspierającego szereg procesów związanych z lojalnością – mówi Dariusz Jabłoński, szef biura IT w Lotos Paliwa. – Zdawaliśmy sobie sprawę z faktu, że najważniejszym będzie to, aby znaleźć własne niepowtarzalne rozwiązanie, różne od tych, które spotykamy w dużych programach w naszej branży. Tworząc koncepcję programu, bazowaliśmy na posiadanych przez nas bogatych doświadczeniach budowania relacji z klientami, choć mieliśmy także okazję wyciągać wnioski z doświadczeń naszej konkurencji. Decyzję o wyborze partnera do stworzenia systemu informatycznego podjęliśmy nie tylko w oparciu o czynniki finansowo-techniczne, ale także musieliśmy wziąć pod uwagę gwarancję bezproblemowego i terminowego wykonania systemu. Dzisiaj na stacjach Lotosu nasi klienci mają do dyspozycji nowoczesny i atrakcyjny system lojalnościowy, wierzymy w jego sukces na rynku.

Comarch Loyalty Management gwarantuje możliwość centralnego zarządzania programem lojalnościowym w Lotos Paliwa. Jest odpowiedzialny za przetwarzanie wszystkich danych w systemie – począwszy od budowy schematów lojalnościowych, aż po poszczególne transakcje dokonane na terminalach zintegrowanych z kasą na stacji paliw. Gwarantuje to bardzo precyzyjną wymianę danych, zapewniając możliwość ich późniejszej analizy. Dodatkowo Comarch w ramach realizacji umowy dostarczył moduły CLM pozwalające na sprawne zarządzanie logistyką nagród całego programu lojalnościowego Lotos. Comarch zapewnia także 3-letnią usługę serwisu i hostingu.

– Ze względu na uniwersalność systemu, która jest osiągana dzięki budowie modułowej i szerokiemu zakresowi parametryzacji, Comarch Loyalty Management mógł być z powodzeniem w pełni przystosowany do wymagań klienta – mówi Tomasz Nakonieczny, Dyrektor Oddziału Comarch SA w Gdańsku. Firma Lotos korzysta już z dwóch naszych systemów: Comarch Fuel Cards (system bezgotówkowego tankowania) oraz Outsourcing WAN (satelitarny system komunikacji na stacjach paliwowych). Cieszymy się, że dotychczasowe pozytywne doświadczenia ze współpracy pomiędzy Comarch a firmą Lotos przekładają się na kolejne ważne biznesowo dla Lotos, a jednocześnie wyjątkowo prestiżowe dla Comarch wspólne projekty.