Program MasterCard PayPass we Włoszech

Do końca 2007 roku Poste Italiane wprowadzi, przewidziany na 6-8 miesięcy, program pilotażowy dla nowych użytkowników kart płatniczych. Otrzymają oni kartę przedpłaconą z technologią PayPass – PostePay Evolution MasterCard. Będzie można z niej korzystać w wielu punktach handlowo – usługowych Mediolanu i Rzymu, takich jak kina, restauracje fast-food i restauracje sieciowe, czy supermarkety.

Używając rozwiązań PayPass w punktach handlowo-usługowych włączonych do programu, konsumenci będą mogli, zbliżając swoją kartę PosteItaliane MasterCard do czytnika PayPass, zapłacić za produkt czy usługę. Innowacyjna technologia Tap & Go™, wdrażana przez MasterCard na wielu rynkach europejskich, pozwala na szybkie, łatwe i bezpieczne dokonywanie drobnych płatności na kwotę do 25 euro, bez potrzeby wysupływania drobnych, wstukiwania kodu PIN, czy podpisywania potwierdzenia transakcji. Dla zwiększenia bezpieczeństwa płatności o większej wartości wymagany może być kod PIN lub podpis na potwierdzeniu transakcji.

Z doświadczeń europejskich sieci handlowo-usługowych wynika, że dzięki oszczędzającej czas technologii MasterCard PayPass włoscy sprzedawcy i kupujący zyskają na ograniczeniu płatności gotówkowych.

Rozwój programu we Włoszech to kolejny krok we wdrażaniu pilotażowych programów MasterCard PayPass w całej Europie. W czerwcu 2006 r. w Turcji miała miejsce inauguracja pilotażu dla kart kredytowych MasterCard PayPass, uruchomionego przy współpracy z Garanti Bankiem i kilkoma największymi sieciami handlowo-usługowymi. Firma MasterCard zapowiedziała także szybkie uruchomienie następnego programu pilotażowego PayPass, który we współpracy z Caja Madrid i ponad 200 detalistami zostanie wdrożony w Hiszpanii.

Według danych za I kwartał 2007 roku liczba kart MasterCard z technologią PayPass wyniosła ponad 14 milionów, a światowa sieć akceptacji obejmowała 51 tys. punktów handlowo – usługowych, wśród których znalazły się m.in. restauracje McDonald’s, Starbucks, 7 Eleven, CVS, Duane Reade, Sheetz i Regal Entertainment Group. Zainteresowanie tenologią PayPass nie ogranicza się wyłącznie do sieci handlowo-usługowych. Technologia ta zyskała dużą popularność także w obiektach sportowych – obecnie jest stosowana na wielu stadionach i polach golfowych.