Program partnerski Mastercard nagrodzony za najlepsze działania lojalnościowe w usługach dla konsumentów

Program partnerski Priceless Specials oferowany przez firmę Mastercard otrzymał główną nagrodę w kategorii Najlepsze działania lojalnościowe w usługach dla konsumentów podczas gali Loyalty Awards organizowanej w ramach 8. edycji Poland & CEE Customer Loyalty Summit w Krakowie. W konkursie zostały nagrodzone najlepsze w Polsce projekty lojalnościowe roku 2016.

Celem plebiscytu jest promocja efektywności działań lojalnościowych w Polsce. O jego prestiżu świadczy fakt, że nagrody są przyznawane przez społeczność profesjonalistów związanych z zarządzaniem relacjami z klientami i budowaniem ich lojalności. Program Mastercard wygrał rywalizację z takimi programami jak Visa Oferty, mOkazje czy WIZZ Discount Club, które również otrzymały nominację w kategorii najlepszych działań lojalnościowych w usługach dla konsumentów.

Technologia w służbie lojalności


Priceless Specials,który wystartował w sierpniu 2016 r., jest programem partnerskim adresowanym do posiadaczy kart Mastercard i Maestro. Użytkownicy, płacąc kartą za zakupy u partnerów handlowych programu, zbierają punkty, które następnie mogą wymieni

na atrakcyjne nagrody. Dodatkowo, otrzymują spersonalizowane oferty specjalne, dopasowane do ich zwyczajów i potrzeb zakupowych. Obecnie do grona partnerów handlowych programu należą już 64 marki, takie jak m.in. Carrefour, RTV Euro AGD, Cinema City, Wólczanka czy Decathlon. W programie uczestniczy już także 11 banków-wydawców kart.

W imieniu zespołu bardzo dziękuję za najwyższe wyróżnienie dla Mastercard Priceless Specialsw konkursie Loyalty Awards. Ta nagroda, przyznana zaledwie kilka miesięcy po uruchomieniu naszego programu, to dla nas powód do dumy, ale też wielka motywacja do dalszej pracy” – powiedział Grzegorz Suszko, dyrektor ds. CRM i programów lojalnościowych w polskim oddziale Mastercard Europe. – „Dzisiejsi konsumenci coraz chętniej korzystają podczas zakupów z nowych technologii, które dają im wyjątkową przewagę, pozwalają porównywać oferty i kupować w mgnieniu oka. Dlatego również programy lojalnościowe muszą być oparte na technologii, tak jakPriceless Specials, który dzięki zaawansowanej analizie danych pozwala prezentować konsumentom spersonalizowane oferty. Badania opinii potwierdzają, że konsumenci są coraz bardziej otwarci na dzielenie się informacjami o sobie, jeśli zwiększa to ich wygodę. Co ważniejsze, deklarują też, że możliwość korzystania ze spersonalizowanych ofert zwiększa ich lojalność wobec danego sprzedawcy.”


Program Mastercard jest wygodny z perspektywy konsumenta, ponieważ nie musi on nosić w portfelu dodatkowych kart, oprócz karty płatniczej, którą i tak zazwyczaj płaci za zakupy. Punkty gromadzi więc niejako „przy okazji”, a dzięki szybkiej gratyfikacji zdobycie nagrody nie zajmuje dużo czasu. Przykładowo za zakup o wartości 300 złotych otrzymuje on w punktach równowartość biletów do kina za 100 złotych.

Ekosystem z korzyścią dla banków i sprzedawców


Priceless Specials jest inicjatywą, która działa niczym most łączący banki i marki detaliczne. W ten sposób powstaje ekosystem, dzięki któremu korzyści odnoszą wszystkie zaangażowane strony. Konsumenci zyskują nagrody i oferty specjalne, detaliści sposób na przyciągnięcie klienta, a banki – na zacieśnienie relacji z klientem i zachęcenie go do korzystania z jego usług.

Częstsze korzystanie z wydanych przez bank kart płatniczych, do czego zachęca Priceless Specials, pozwala bankowi budować przywiązanie klienta. Bank jest również w stanie lepiej poznać potrzeby posiadacza karty i dopasować do nich ofertę w taki sposób, aby spełniała jego indywidualne oczekiwania.

Dla detalistów program lojalnościowy Mastercard to przede wszystkim sposób na przyciągnięcie do sklepów nowych klientów. Program opiera się na terminalach płatniczych, dlatego przystąpienie i korzystanie z niego jest dla detalisty łatwe i niskokosztowe. Sprzedawca otrzymuje ponadto dodatkową platformę komunikacji ze swoimi konsumentami, których charakterystyki są wiarygodne i sprawdzone.

O nagrodach Loyalty Awards


Nagrody Loyalty Awards są przyznawane na podstawie głosowania ekspertów opartego o obiektywne kryteria. Proces wyboru najlepszych działań lojalnościowych był kilkuetapowy. Najpierw swoje kandydatury zgłaszali uczestnicy plebiscytu, a następnie grono ocenianych uzupełniła Kapituła. Przedstawiciele programów zgłoszonych przez uczestników i Kapitułę mieli za zadanie wypełnić ankietę motywującą, która prezentowała informacje o ich ofercie. Następnie Kapituła oraz uczestnicy głosowali w skali 1-5 pkt. (gdzie 5 pkt. oznaczało najwyższą wartość) na najlepsze programy w poszczególnych kategoriach.