Projekty BOŚ docenione w raporcie „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2016. Dobre praktyki”

Osiem projektów Grupy BOŚ zostało wyróżnionych w prestiżowym opracowaniu „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2016. Dobre Praktyki”. Uznanie zdobyły następujące inicjatywy Fundacji BOŚ: Postaw na Słońce, Zielona Ławeczka, Sklepiki szkolne – zdrowa reaktywacja, Zdrowo jem, więcej wiem, #BrudnoTu (jako praktyka długoletnia) i Banku Ochrony Środowiska: Pożyczka SCHROnisko oprocentowana, #Psyzdobywajabank, Raport Ekologiczny (jako praktyka długoletnia).

Wyróżnione w raporcie projekty Grupy BOŚ to:

Postaw na Słońce”

Celem kampanii „Postaw na słońce” jest budowanie świadomości i zainteresowania Polaków tematyką OZE, a w szczególności potencjałem, jaki niesie fotowoltaika. Kampanii towarzyszą projekty edukacyjne w szkołach pokazujące możliwości wykorzystania energii ze słońca.

Zielona Ławeczka”

Na początku 2016 r. Fundacja BOŚ uruchomiła II edycję ogólnopolskiego projektu ekologicznego skierowanego do mieszkańców otwartych osiedli (www.zielonalaweczka.pl). Celem projektu jest przemiana zaniedbanych terenów na osiedlach w zielone zakątki, mini-ogrody z ławeczką.

Sklepiki szkolne – zdrowa reaktywacja”

Konkurs jest adresowany do wszystkich rodzajów szkół. Celem jest poprawa stanu zdrowia dzieci i młodzieży oraz zmiana nawyków odżywiania. Wyróżniane i nagradzane są szkoły, które prowadzą najlepsze sklepiki z pełnowartościowym asortymentem produktów dostosowanym do potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży.

Zdrowo jem, więcej wiem”

Projekt realizowany jest przez Fundację BOŚ w trosce o zdrowie młodego pokolenia. Ogólnopolski projekt ma charakter międzyszkolnej rywalizacji zespołowej. W 2016 r. zrealizowany został etap zimowy i wiosenny. Opracowano m.in. nową wersję plakatu
z Piramidą Zdrowia na podstawie najnowszych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia,
a następnie rozesłano 1,2 tys. plakatów do wszystkich szkolnych zespołów konkursowych.

#BrudnoTu

Ta ogólnopolska akcja Fundacji BOŚ mierzy się z problemem dzikich wysypisk śmieci.
W kampanię #BrudnoTu mógł się zaangażować każdy. Wystarczyło tylko zrobić zdjęcie zaśmieconego, publicznego miejsca i przesłać je wraz z opisem lokalizacji na adres mailowy brudnotu@fundacjabos.pl. Dzięki temu Fundacja BOŚ mogła stworzyć mapę dzikich wysypisk w całym kraju i alarmować poszczególne gminy, mające ustawowy obowiązek utrzymywania porządku na swoim terenie. Internauci mogli także sami zawiadamiać władze lokalne.

Pożyczka SCHROnisko oprocentowana

W ramach przyjaznej zwierzętom promocji Bank Ochrony Środowiska przekazał worki karmy do wskazanego przez Klienta schroniska dla zwierząt. BOŚ sfinansował zakup i dostawę ponad 8 ton karmy dla psiaków mieszkających w 26 schroniskach w całej Polsce.

#Psyzdobywajabank

Bank Ochrony Środowiska to pierwszy bank w Polsce, do którego Klienci mogą wejść ze swoim czworonogiem. Akcja #Psyzdobywajabank była drugą odsłoną uruchomionej w listopadzie ub.r. kampanii pomocy czworonogom.

Raport ekologiczny

Wyróżnione opracowanie w syntetycznej formie podsumowuje coroczną proekologiczną działalność biznesową Banku, ukazując ją również na tle krajowych trendów, rozwiązań systemowych i wydarzeń.