Podstawowym założeniem tego narzędzia jest zasada, że „podobne osoby zachowują się podobnie”. Metoda ta wykorzystuje zaawansowane analizy statystyczne, w których dobór osób do bazy odbywa się przy uwzględnieniu szerokiego zestawu zmiennych – po określeniu cech związanych z posiadaniem określonego produktu dobiera się osoby podobne pod względem tych cech do tych, którzy już posiadają dany produkt. Dzięki temu prawdopodobieństwo, że wybrani potencjalni klienci skorzystają z oferty jest znacznie większe niż w przypadku baz dobieranych metodami tradycyjnymi – podaje „Gazeta Bankowa”
W tym konkretnym przypadku założono, że wybrane osoby powinny odznaczać się cechami aktualnych posiadaczy kart kredytowych lub posiadać kartę innego banku. Po wysłaniu materiałów informacyjnych specjalnie przeszkoleni konsultanci kontaktowali się telefonicznie z każdym odbiorcą, wyjaśniając ewentualne wątpliwości i przygotowując dla zainteresowanych deklarację otrzymania karty kredytowej.