Promocja Visa wysoko ocenione przez uczestników badania Pentora

W przeprowadzonym przez instytut Pentor Research International badaniu dwie trzecie uczestników aktywnej promocji, którzy rejestrowali swoje transakcje bezgotówkowe kartami Visa, dobrze lub bardzo dobrze oceniło tę największą dotąd w Polsce kampanię promującą płatności kartami Visa.

Płatności, które brały udział w losowaniu głównych nagród – trzech samochodów Honda Civic – można było rejestrować do połowy stycznia br. W trakcie promocji rozlosowano także nagrody pieniężne: 16 nagród po 5000 zł oraz 59 nagród po 500 zł, które zostały przekazane na przedpłaconych kartach Visa. Najniższą zarejestrowaną transakcją, która przyniosła zwycięzcy jedną z Hond Civic, była płatność w wysokości 29 zł. 

Zadaniem uczestników promocji „Codzienne zakupy, codzienne nagrody”, poza płaceniem kartami Visa za zakupy, było rejestrowanie transakcji. Loteria była wspierana intensywną kampanią reklamową w telewizji, radio, prasie ogólnopolskiej, na wiatach przystankowych (city lights), w punktach sprzedaży i w Internecie. O promocji informowały także banki członkowskie Visa, które wydrukowały ulotki, tzw. „wrzutki”, do wyciągów wysyłanych klientom banków i plakaty, a także wykorzystywały swoje ekrany bankomatowe i strony internetowe.

Szczęśliwymi zdobywcami samochodów Honda Civic zostali: Pani Monika, która zarejestrowała 4 transakcje kartą, Pani Anna, która zgłosiła 42 transakcje, oraz Pan Jarosław, który zarejestrował 16 transakcji swoją kartą Visa. Najmniejsza zwycięska kwota to płatność za 29 zł, którą wykonała Pani Anna. 


Ośmiotygodniowa kampania promująca płatności bezgotówkowe kartami Visa została dobrze oceniona przez uczestników.
Dwie trzecie (66%) badanych przez instytut Pentor Research International oceniło ją bardzo dobrze lub raczej dobrze. Czterech na pięciu ankietowanych (79%) uznało, że nagrody w loterii były atrakcyjne lub bardzo atrakcyjne. Aż siedmiu na ośmiu uczestników konkursu (88%) uznało, że proces rejestracji był łatwy i intuicyjny.

Do rejestrowania transakcji uczestnicy promocji korzystali niemal wyłącznie z możliwości elektronicznych: 90% uczestników użyło formularza umieszczonego na witrynie www.visa.pl, 6% skorzystało z Gadu-Gadu, a 4% wysłało SMS. Ponad połowa uczestników promocji zgłosiła pomiędzy 1 a 5 transakcji swoimi kartami Visa, zaś co szósta osoba zarejestrowała od 6 do 10 transakcji.

„Dzięki konkursom, które Visa Europe prowadzi z bankami członkowskimi od lat, coraz więcej Polaków odkrywa zalety kart Visa, jako wygodnego i bezpiecznego środka płatności za codzienne zakupy. Jesteśmy pod wrażeniem rejestrowania w konkursie nowej transakcji średnio co kilka sekund, co potwierdza zaangażowanie się na masową skalę w promocję, która wymaga pewnej aktywności ze strony uczestników. – powiedział Tomasz Owoc, szef marketingu Visa Europe w Polsce. „Jestem przekonany, że wylosowane samochody będą ułatwiać zwycięzcom życie na co dzień – tak, jak czynią to ich karty Visa” – dodał Tomasz Owoc.

Wśród uczestników rejestrujących transakcje przez stronę internetową najwięcej zgłoszeń dokonali posiadacze kart Visa wydanych przez mBank, PKO Bank Polski, Citi Handlowy – a następnie Bank Zachodni WBK, Bank Millennium, Lukas Bank oraz ING Bank Śląski.

W loterii promocyjnej, która trwała od 3 listopada do 31 grudnia 2008 r. mogli brać udział wszyscy, którzy dokonali krajowej lub zagranicznej transakcji bezgotówkowej którąkolwiek z kart systemu Visa wydaną w Polsce i zarejestrowali tę transakcję.

Promocja otwarta była dla wszystkich rodzajów kart, jakie wydają polskie banki, zarówno kart debetowych, jak i kart kredytowych, począwszy od kart Visa Electron do kart najbardziej prestiżowych – Visa Infinite.
Źródło: Visa