Promosfera.pl samodzielną firmą

Dobre opinie na temat portalu sprawiły, że databroker – spółka, pod której skrzydłami Promosfera rozpoczęła swoją działalność – postanowiła przenieść serwis www.promosfera.pl do nowej spółki. Zespół Promosfery liczy w tej chwili 6 osób. Stanowisko Dyrektora Zarządzającego objęła w nim Marta Klimczak – „Przygotowując się do uruchomienia projektu, gruntownie analizowaliśmy zachowania konsumentów w internecie. Dlatego Promosfera powstała z myślą o zwiększającym się zapotrzebowaniu polskich internatów na okazje cenowe połączone z dodatkowymi atrakcjami, których na rynku konsumenckim pojawia się coraz więcej. Pomysł naszego serwisu spodobał się błyskawicznie zarówno użytkownikom siec,i jak i dostawcom produktów i usług. To czym wyróżniamy się na rynku to przede wszystkim unikalna i różnorodna oferta. Składają się na nią nie tylko niskie ceny produktów, ale i „coś” jeszcze – dodatkowe oferty promocyjne, prezenty do zakupu, elementy bezpłatne. Pokazujemy oferty nie tylko z Internetu, ale także ze sklepów tradycyjnych i od producentów. Jako tego typu konsumencki serwis internetowy poświęcony wyłącznie promocjom jesteśmy pionierami rynku. Wierzymy, że taka strategia skazana jest na sukces, a utwierdzają nas w tym powodzenie i sukces finansowy działających na podobnych zasadach portali zagranicznych” – mówi Marta Klimczak, podając jednocześnie przykłady tak chętnie odwiedzanych serwisów konsumenckich innych rynków jak choćby www.shopsafe.co.uk (ponad 1 mln wyświetleń strony i 125.000 unikalnych użytkowników miesięcznie), www.specialoffers.com (2 mln wyświetleń strony i 439.000 unikalnych użytkowników miesięcznie), czy bardzo popularny na niemieckim rynku www.kostenlos.de (6 mln wyświetleń miesięcznie, 170.000 prenumeratorów newslettera promocyjnego ).

Dotychczasowy koszt uruchomienia i rozbudowy serwisu pochłonął już kilkaset tysięcy złotych. Obecnie planowane są kolejne inwestycje, głównie w nowe rozwiązania technologiczne. Niedługo ruszy także rozbudowana kampania promocyjna. Twórcy serwisu są przekonani o finansowym sukcesie projektu, który powinien zacząć zarabiać na siebie już od przyszłego roku. Mają wizję śmiałego rozwoju spółki, o którym na razie nie chcą mówić w szczegółach, aby nie zapeszać. W najbliższych planach serwisu jest zwiększanie przychodów poprzez rozliczanie z klientami w systemie PPC – pay per click, koszt za przejście na stronę kontrahenta (model rozliczeń zgodny z obecną tendencją w Internecie), a także wzrost sprzedaży powierzchni reklamowej – (bannery) oraz w newsletterach.

Projekt promosfery powstał dzięki zaangażowaniu kilku osób, od lat związanych z marketingiem bezpośrednim i Internetem, przede wszystkim Macieja Oknińskiego – eksperta w dziedzinie marketingu bezpośredniego, jednego z pionierów tej formy sprzedaży na polskim rynku z 11-letnim doświadczeniem zawodowym i głównego pomysłodawcę serwisu oraz Marty Klimczak – dyrektora zarządzającego projektem.