Prosta komunikacja w ING nagrodzona

ING Bank Śląski został laureatem konkursu „Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń w kategorii Najbardziej Przyjazny Bank. Bank otrzymał wyróżnienie za projekt Po prostu, którego celem jest upraszczanie komunikacji z klientami. 


– Nie chcemy, aby styl komunikacji naszego banku był podobny do stylu urzędowego. Niniejszym wzywamy do zapłaty, należy niezwłocznie uiścić opłatę to sztampowe zwroty tego typu. Klienci nie chcą tracić czasu na wczytywanie się w tekst i myślenie ,,co muszę z tym zrobić, ,,co bank miał na myśli. Czujemy tę potrzebę, dlatego zmieniamy język bankowy. W rzeczywistości ciągłego pośpiechu tylko prosta i przejrzysta komunikacja sprawi, że z łatwością przyswoimy ważne informacje ­­- powiedziała Barbara Pasterczyk, dyrektor banku odpowiedzialna za marketing w ING Banku Śląskim.


ING Bank Śląski od ponad dwóch lat współpracuje z językoznawcami z Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego. Razem z nimi sukcesywnie upraszcza komunikaty i trudne umowy. Specjaliści szkolą pracowników z prostej i efektywnej komunikacji oraz pokazują, jak prosto mówić o finansach. Jednym z najważniejszych zadań była intensywna praca nad językiem systemu bankowości internetowej Moje ING. Efektem tej pracy jest certyfikat prostego języka, który w styczniu ING Bank Śląski otrzymał od Pracowni Prostej Polszczyzny. Jest to pierwsze takie wyróżnienie wśród banków w Polsce.

 

ING Bank Śląski zaprasza też klientów do wspólnego upraszczania komunikacji. Mogą oni przesyłać na specjalną skrzynkę e-mail oraz na Społeczność ING wszystkie komunikaty (listy, e-maile, itp.), które dostali od banku i uważają, że są napisane zbyt trudnym językiem.