Temat public relations jest najczęściej marginalnym elementem serwisów informujących o mediach, reklamie i marketingu. Niewiele jest też witryn internetowych, na których można znaleźć wiadomości dotyczące jedynie public relations. Dlatego też PRoto w całości poświęcone jest temu zagadnieniu. Mogą z niego korzystać zarówno adepci zawodu, jak i doświadczeni specjaliści od wizerunku.
„PRoto zostało stworzone przez PR-owców i dla PR-owców – jego nadrzędnym celem jest bowiem integrowanie środowiska PR. Przez 6 miesięcy prac nad PRoto budowaliśmy platformę wymiany myśli, pomysłów i wiedzy. Zawartość wortalu jest wynikiem doświadczeń osób, które swoją wiedzę z zakresu public relations od dłuższego czasu wykorzystują w praktyce. Na jego stronach umieściliśmy to, co sami chcielibyśmy znaleźć w serwisie tego typu”, powiedziała Anna Zielińska, jedna z osób tworzących PRoto.
www.proto.pl składa się z trzech części: Aktualności, Praktyka i Nauka. Użytkownicy znajdą w nim informacje z branży PR z kraju i ze świata, dowiedzą się, o czym donoszą media oraz poznają poglądy elity polskiego PR-u. PRoto to również interaktywna platforma komunikacyjna pozwalająca na kontakt pomiędzy ludźmi z tego środowiska, przedstawienie opinii o książkach, czy uczelniach, a także służąca wymianie doświadczeń. Do zarejestrowanych użytkowników, w każdy piątek, wysyłane będą Wiadomości PRoto zawierające między innymi tygodniowe podsumowanie wydarzeń ze świata PR, przegląd mediów, artykuły.