Provident, lider wśród firm pożyczkowych w Polsce, zakończył właśnie wdrażanie najnowszej wersji wewnętrznej interaktywnej platformy komunikacyjnej. Portale, z których korzysta blisko 9 tys. osób, zostały ulepszone o ponad 40 nowych funkcjonalności.
15 minut tygodniowo – tyle czasu jest w stanie zaoszczędzić każdy pracownik i współpracownik Providenta, który korzysta z nowej platformy. W skali firmy to nie tylko ogromna oszczędność czasu, ale również uproszczenie procesu komunikacji. Dodatkowo z przeprowadzonych analiz wynika, że zaangażowanie pracowników korzystających z intranetu zauważalnie się zwiększyło i wzrosło 2,5-krotnie.
Przede wszystkim oszczędność czasu
Firma właśnie zakończyła wdrażanie nowej platformy składającej się z intranetu dla pracowników i wewnętrznego portalu dedykowanego doradcom klienta. Pracownicy, dzięki podstawowym funkcjom, mogą obserwować swoje wyniki oraz wiele procesów realizować samodzielnie. Platforma daje takie możliwości jak np. znalezienie konkretnej osoby, informacji czy dokumentu. Dużym uproszczeniem jest profilowanie treści, które pozwala na obserwowanie przez pracowników poszczególnych pionów tylko tych informacji, które ich bezpośrednio dotyczą np. indywidualnych wyników sprzedażowych. Nowy portal Providenta i jego zastosowanie szeroko wychodzi poza klasyczną komunikację wewnętrzną.
Rozwiązania, które wprowadziliśmy w najnowszej platformie pozwalają skutecznie zwiększyć efektywność korzystania z nich. Jednym z celów było skonstruowanie platformy w taki sposób, by skrócić czas, który pracownicy poświęcają na poszukiwanie niezbędnych informacji. Zależało nam, by pracownicy mogli odnaleźć treści, które są im potrzebne oraz chcieliśmy minimalizować efekt tzw. filtrowania. Jesteśmy jedną z największych firm pożyczkowych w Polsce, współpracuje z nami ok. 9 tys. osób. Rewitalizacja tak dużej platformy jest zawsze dużym wyzwaniem. W dobie fintech wiele firm stawia przede wszystkim na digitalizację kontaktu z Klientami, jednak bez wewnętrznych zmian w tym obszarze, firmom trudno będzie nadążyć za cyfrową sprzedażą – mówi Igor Żytka, Koordynator ds. Komunikacji Wewnętrznej w Provident Polska.
Zindywidualizowane rozwiązania
Prawidłowe zdefiniowanie celu i oczekiwań było pierwszym krokiem do zwiększenia efektywności platformy. Jednym z nich było skrócenie czasu związanego z potrzebą częstych wizyt w oddziałach terenowych współpracujących z firmą Doradców Klienta. Przeniesienie wielu procesów wspierających biznes do portali wewnętrznych pozwoliło nie tylko zaoszczędzić czas, ale również obniżyło ilość zużywanego papieru.
Przed rozpoczęciem prac dokładnie przyjrzeliśmy się temu, jak firma komunikuje się wewnątrz i dokładnie zbadaliśmy jej potrzeby. Przykładem jest rozwiązanie, które roboczo nazywamy przechowalnia. Dzięki niemu pracownicy mogą wymieniać między sobą duże pliki, które standardowo nie mieszczą się w korporacyjnym e-mailu” – mówi Igor Żytka z Provident Polska..
Wprowadzenie ostatecznych rozwiązań miało miejsce pod koniec października, a za ich wdrożenie odpowiadała firma Ideo.