Provident, największa firma pożyczkowa w Polsce, po raz drugi został nagrodzony tytułem Etyczna Firma. Dziennik „Puls Biznesu” wyróżnił firmę za kompleksowe rozwiązania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz promowanie dobrych praktyk.
Nagroda Etyczna Firma przyznawana jest firmom, które prowadzą aktywne działania na rzecz wzmacniania kultury organizacyjnej opartej o etykę i politykę zrównoważonego rozwoju oraz w sposób szczególny wyróżniają się aktywnością CSR na rodzimym rynku.
W ramach aktywnego promowania dobrych praktyk w biznesie, Provident w 2015 roku został sygnatariuszem Rady Reklamy. Efektem współpracy będzie zbiór zasad dotyczących przekazów reklamowych produktów finansowych, nad którym obecnie pracuje grupa robocza złożona z kilkunastu firm oraz instytucji. To jeden z ważniejszych kroków podjętych w kierunku samoregulacji rynku produktów finansowych.
Sukces i długotrwały, zrównoważony rozwój Providenta zależy w dużej mierze od tego, jakimi kierujemy się wartościami. Tytuł Etycznej Firmy drugi raz z rzędu jest dla nas dowodem, że to w co wierzymy w Providencie, także dla innych jest zgodne z najwyższymi standardami – podkreśla Patrycja Rogowska-Tomaszycka z zarządu Provident Polska, Dyrektor ds. Corporate Affairs. Cieszymy się z tego wyróżnienia i deklarujemy kontynuację aktywności CSR i zrównoważonego rozwoju, o których będziemy cyklicznie informować naszych interesariuszy – podsumowuje.
Firmy starające się o tytuł „Etycznej Firmy” musiały poddać szczegółowej ocenie struktury programu zarządzania etyką w firmie, nadzoru najwyższej kadry kierowniczej, ładu korporacyjnego, reputacji oraz przywództwa. W dwuetapowej kwalifikacji, firmy najpierw dokonywały samooceny, a następnie odpowiedzi udzielone w ankiecie przez uczestników Konkursu zostały przeanalizowane przez partnera merytorycznego PwC. Provident oceniany był m.in. pod kątem posiadania strategicznego planu zarządzania w oparciu o zasadę zrównoważonego rozwoju i najwyższe wartości społeczne.
Celem konkursu Etyczna Firma jest wyróżnienie firm systemowo prowadzących działania na rzecz budowy i wzmacniania kultury organizacyjnej opartej o etykę i wartości, wykazujących największą aktywność w tym obszarze na tle innych przedsiębiorstw w Polsce. Dodatkowo konkurs pełni rolę edukacyjną poprzez wskazanie obszarów, w których można podejmować działania związane z promowaniem i egzekwowaniem etycznych postaw w organizacji. W Konkursie mogą wziąć udział wszystkie przedsiębiorstwa zarejestrowane i funkcjonujące w Polsce.