17 listopada w całej Polsce obchodzony jest Dzień bez Długów. Provident Polska został partnerem tego wydarzenia.
Dzień bez Długów jest częścią kampanii edukacyjnej Nasze Długi, zainicjowanej przez Grupę KRUK. Jej celem jest edukacja społeczna w zakresie zarządzania domowymi finansami oraz wskazanie możliwych rozwiązań w sytuacji zadłużenia. Provident Polska włączył się do akcji, planując w dniach 16-20 listopada szereg działań skierowanych do swoich pracowników, koncentrujących się wokół idei odpowiedzialnego pożyczania.
Dzień bez Długów doskonale wpisuje się w prowadzone przez Providenta działania edukacyjne, zwiększające poziom świadomości finansowej oraz kształtujące pozytywne nawyki w zakresie zarządzania budżetem domowym. To także realizacja idei odpowiedzialnego pożyczania, którą rozumiemy jako działanie w interesie klienta i w trosce o jego potrzeby mówi Gabriela Bar, Kierownik ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Provident Polska.
Provident, jako lider branży pożyczek gotówkowych, chce wyznaczać standardy i dawać przykłady do naśladowania. Jednym z nich jest branie odpowiedzialności za to, jak i komu udzielane są pożyczki. Dlatego też przed podpisaniem umowy priorytetem jest ocena zdolności kredytowej konsumenta, badanie ryzyka kredytowego, a także ustalenie wysokości rat dopasowanych do możliwości finansowych klienta. Ponadto, w każdym momencie współpracy, od udzielenia pożyczki, aż do końcowej spłaty firma dba o to, aby komunikaty i przekazywane informacje były przystępne, zrozumiałe, umowy przejrzyste, a reklamacje starannie monitorowane.
Cieszy nas, że Grupa KRUK może wspólnie z Providentem budować świadomość finansową Polaków. Dzień bez Długów to dobry moment dla osób zadłużonych, by skontaktowały się z wierzycielem, zwłaszcza jeśli do tej pory tego unikały mówi Iwona Słomska, członek zarządu KRUK S.A. Szczera rozmowa o zadłużeniu pozwoli znaleźć najkorzystniejsze rozwiązanie. Dzięki temu krok po kroku osoby te rozwiążą problem zadłużenia dodaje.
Odpowiedzialność za klienta to także pomoc ze strony Providenta w przypadku wystąpienia trudności w spłacie. Już przy pierwszym pojawieniu się problemu ze spłatą pracownicy firmy szukają indywidualnych rozwiązań, najlepszych i najbezpieczniejszych dla obu stron.
Dodatkowo, oferta Providenta daje możliwość klientom w trudnych momentach na okresowe wstrzymanie płatności, aby nie dopuścić do zwiększania zaległości i tym samym zmniejszyć ryzyko pogłębienia się jego trudnej sytuacji.