Provident promuje czytelnictwo

Z książką jest nam bardziej do twarzy niż ze smartfonem – wynika z badania przeprowadzonego przez Provident Polska.

W badaniu Providenta zatytułowanym przekornie „Jobs vs. Lem” ocenie zostało poddane zdjęcie mężczyzny z książką i ze smartfonem. Mężczyzna na obu zdjęciach był w tej samej pozie, w tym samym otoczeniu. Jedyne, co różniło obie fotografie, to trzymana w ręku książka lub urządzenie mobilne.

Każde zdjęcie zostało ocenione przez około 500 osób, reprezentatywnych dla dorosłej populacji Polski, ze względu na wiek, płeć, wykształcenie i miejsce zamieszkania. Generalnie można powiedzieć, że atrakcyjność mężczyzny na zdjęciu z książką, została oceniona wyżej niż ze smartfonem – mówi Przemysław Kasza z działu badań Provident Polska.

Jak pokazały badania również, gdy ocenie została poddana sytuacja zawodowa mężczyzn w obu przypadkach, wynik potwierdzał wyższość książki nad urządzeniem mobilnym. Według respondentów mężczyzna ze smartfonem radzi sobie w życiu zawodowym na ocenę 4,4 (w 7-stopniowej skali), podczas gdy z książką na ocenę 4,7.

Analizując wyniki eksperymentu, z pełną odpowiedzialnością można rekomendować budowanie swojego wizerunku z wykorzystaniem książek. Dzięki temu będziemy postrzegani jako osoba dobrze radząca sobie w życiu zawodowym i osobistym. Co ciekawe, z badania wynika również, że z książką będziemy także oceniani jako lepsi sąsiedzi – zachęca Przemysław Kasza.

Książka za książkę, czyli zaczytany Provident

Badania Providenta to jeden z elementów promocji czytelnictwa, w jaką zaangażowała się firma. W ramach wewnętrznej akcji w siedzibie Providenta powstała biblioteczka, oparta o regułę wzajemności, zgodnie z którą należy odwzajemnić się osobie, która coś dla nas zrobiła. Dzięki inicjatywie każdy z pracowników może przynieść książkę i położyć ją na półce, w zamian biorąc inną, interesującą go pozycję.

Provident na Targach Książki

Firma włączyła się także w promocję czytelnictwa wśród Polaków. Podczas gali w trakcie Warszawskich Targów Książki, ogłoszono wyniki pierwszej edycji konkursu My Company Polska Choice, którego Provident Polska był patronem.

My Company Polska Choice to konkurs dla autorów i wydawców oferujących książki dla przedsiębiorców. Jego celem jest prezentowanie ciekawych pozycji o biznesie i gospodarce, skierowanych do właścicieli, prezesów i dyrektorów dużych firm oraz drobnych przedsiębiorców.

W Polsce, co potwierdzają książki zgłoszone do konkursu, wydawanych jest wiele interesujących tytułów, które w przystępny sposób przybliżają ekonomię i zasady funkcjonowania gospodarki, a także mogą być inspiracją i pomocą w prowadzeniu biznesu. Warto o nich mówić i zachęcać do lektury, ponieważ większa wiedza ekonomiczna to także większe bezpieczeństwo Polaków na rynku finansowym – podsumowuje Patrycja Rogowska-Tomaszycka z zarządu Provident Polska i członek kapituły konkursu.