Provident wdrożył usługę umożliwiającą wypłatę pożyczki za pośrednictwem czeków Blik

Provident, przy współpracy z Santander Bank Polska i Polskim Standardem Płatności, wdrożył usługę umożliwiającą wypłatę pożyczki za pośrednictwem czeków BLIK. Tym samym jest to pierwsza firma pożyczkowa korzystająca z rozwiązania wprowadzonego w 2015 r. na rynek przez porozumienie banków.

Polski Standard Płatności

Dzięki wykorzystaniu czeków BLIK, klienci Providenta zyskali kolejny, zdalny, sposób na wypłatę pożyczki.

Wdrożenie nowej usługi, pozwalającej na wypłatę pożyczonych środków wprost z bankomatu za pośrednictwem czeków BLIK, to kolejny po pożyczce hybrydowej, krok Providenta wpisujący się w przyspieszający trend digitalizacji. Rozwiązanie, nowatorskie wśród firm pożyczkowych, pomaga Providentowi sprostać wyzwaniom dynamicznie zmieniającego się i coraz bardziej konkurencyjnego rynku.

Dzięki BLIKowi Provident jest w stanie obsłużyć zdalnie ok. 20% klientów więcej, niż przed wprowadzeniem tego rozwiązania. W przypadku czeku BLIK nie ma wymogu posiadania konta czy bankowości elektronicznej – wystarczy zwykły telefon komórkowy i dostęp do bankomatu.

Przy wprowadzeniu wypłaty czekiem Provident współpracował z twórcą BLIKa Polskim Standardem Płatności oraz Santander Bank Polska, którzy już wcześniej oferował swoim klientom ten system płatności.

Santander Bank Polska jako dostawca usługi BLIK dostosował oferowane rozwiązanie do nowej grupy Klientów Provident. W wyniku prac uruchomione zostało narzędzie dla osób korzystających z pożyczek, które umożliwia jej pobranie bez potrzeby fizycznego kontaktu z doradcą. Jednocześnie, dzięki nowemu rozwiązaniu, z usług pożyczkodawcy będą mogli korzystać klienci, nieprowadzący rachunku w żadnym banku, bo przyznaną kwotę będzie można wypłacić z bankomatu, przy użyciu wygenerowanego przez Provident czeku BLIK.

Wprowadzenie wypłaty pożyczonych środków za pomocą czeku BLIK, to oddolny pomysł pracowników Providenta. Zgłoszony w ramach programu Projektów Specjalnych, został oceniony jako inicjatywa z dużym potencjałem i wpisany na listę priorytetów. Dla osób, które pracowały nad tym rozwiązaniem zarówno na etapie pomysłu jak i potem jego wdrożenia, praca nad BLIKiem była inspirującym i rozwijającym doświadczeniem. Pracownicy Providenta po raz kolejny pokazali, że nie brak im zaangażowania, kreatywności oraz umiejętności wychodzenia poza standardowe role.

Źródło: Provident