ProxyAd – spółka, która buduje ogólnopolską sieć nadajników wysyłających reklamę na telefony komórkowe z wykorzystaniem technologii bezprzewodowych, w najbliższych tygodniach zadebiutuje na rynku NewConnect.
Obecnie spółka ma podpisane umowy na ponad 700 lokalizacji pod instalacje swoich nadajników, z czego już prawie w 150 z nich są one zainstalowane i aktywne wysyłając ponad 700 tys. komunikatów reklamowych miesięcznie. Reklamy wysyłane są za pomocą technologii Bluetooth™ do posiadaczy telefonów komórkowych, którzy w swoim aparacie mają aktywną tę funkcję.
Dzięki popularności takich urządzeń jak np. bezprzewodowe zestawy słuchawkowe, duża część odbiorników Bluetooth™ zamontowanych w telefonach komórkowych, jest na stałe aktywna. Ponad 80% aparatów telefonicznych na polskim rynku posiada wbudowany moduł tego typu, a 25% użytkowników deklaruje, że w ich telefonach jest on zawsze włączony.
Do końca roku spółka planuje rozbudować sieć aktywnych nadajników do 350, co powinno dać dotarcie do 6 milionów konsumentów. Oferta ProxyAd spotyka się z ogromnym zainteresowaniem rynku – już w tym momencie spółka współpracuje na stałe z największymi domami mediowymi, które oferują tą formę reklamy swoim klientom (reklamodawcom). Debiut na rynku NewConnect, nie będzie związany z pozyskaniem kapitału, gdyż spółka finansuje się ze środków własnych. Ma on na celu uzyskanie rynkowej wyceny aktywów dla obecnych akcjonariuszy.
Przed debiutem 18,9% akcji zostało sprzedanych w ofercie prywatnej do indywidualnych inwestorów, a akcje pozostałych akcjonariuszy zostały ograniczone w sprzedaży (lockup) na okres 6 miesięcy od daty debiutu. „Debiut na NewConnect to tylko część planów, jakie spółka pragnie zrealizować w tym roku. Głównym celem jest rozbudowa sieci aktywnych nadajników w już pozyskanych lokalizacjach – co znacząco zwiększy potencjał reklamowy oferowany klientom.” – mówi Dawid Korczyński, prezes zarządu ProxyAd. Spółka ProxyAd działa na rynku od 2007 roku, od samego początku w branży marketingu sąsiedztwa (ang. proximity marketing) z wykorzystaniem technologii bezprzewodowych. Pierwsze kampanie reklamowe z wykorzystaniem technologii Bluetooth™ realizowane były w październiku 2007 roku. Spółka posiada własną technologię w zakresie oprogramowania nadajników oraz systemu centralnego do zarządzania całością sieci nadajników reklamowych z jednego centralnego serwera.
Źródło: ProxyAd