Termin subskrypcji w pierwszej publicznej ofercie akcji OPTeam S.A. – producenta i integratora systemów wykorzystujących technologię kart elektronicznych – został przedłużony o dwa tygodnie. Zapisy na walory spółki będą przyjmowane w Punktach Obsługi Klienta Domu Maklerskiego IDMSA – Oferującego – do 16 lipca.
– Mimo, że skala oferty jest stosunkowo niewielka, zainteresowanie naszymi akcjami wśród inwestorów jest widoczne. Jednak sytuacja na giełdach w ciągu ostatnich dni zdecydowanie nie sprzyja popytowi – jak widać – odbiło się to nawet na debiucie Tauronu – komentuje Janusz Bober, Prezes Zarządu OPTeam S.A.
– Zdecydowaliśmy się na wydłużenie terminu zapisów, zakładamy bowiem, że w ciągu najbliższych dwóch tygodni rynek się ustabilizuje. Jestem przekonany, że oferta OPTeam jest atrakcyjną inwestycją
i sam – jako jeden z głównych akcjonariuszy spółki – liczę na wysoką stopę zwrotu w perspektywie kilku najbliższych lat – podkreśla Janusz Bober.
Pierwsza publiczna oferta OPTeam obejmuje 1,4 mln akcji serii D w cenie 5,44 zł za szt. Transza inwestorów instytucjonalnych obejmuje 1,05 mln akcji, natomiast transza otwarta – 0,35 mln walorów.
Większą część kwoty pozyskanej z emisji (5 mln zł) Zarząd OPTeam zamierza przeznaczyć na rozwój centrum obsługi kart płatniczych – spółki Polskie ePłatności S.A. Rozpoczęła ona w marcu 2010 r. budowę własnej sieci terminali płatniczych, która w ciągu najbliższych 5 lat ma się zwiększyć z obecnych 3 tys. do 35 tys. zainstalowanych urządzeń. Da to firmie pozycję jednego z głównych graczy na rynku obsługi płatności kartowych.
Środki pozyskane z emisji umożliwią również dofinansowanie budowy Centrum Projektowego Nowoczesnych Technologii w Podkarpackim Parku Naukowo-Technologicznym Aeropolis, gdzie spółka ulokuje wszystkie działy odpowiedzialne za produkcję oprogramowania oraz wdrażanie technologii. Inwestycja, o wartości 15 mln zł, jest już niemal sfinalizowana – jej zakończenie planowane jest na obecny miesiąc. OPTeam zamierza także rozbudować ofertę w obszarze systemów kartowych, wprowadzając na rynek nowe, wysokomarżowe produkty. Pozwoli to na rozszerzenie działalności i wzmocnienie pozycji spółki w perspektywicznym segmencie kart elektronicznych.
Źródło: OPTeam