Przelew na telefon w Banku Pekao dostępny także dla MŚP i korporacji

Bank Pekao umożliwił klientom z sektorów MŚP oraz korporacyjnego, korzystającym z bankowości elektronicznej PekaoBiznes24, wykonywanie przelewu na telefon. Od lutego trwa faza testowa nowego rozwiązania, którą bank prowadzi wspólnie z PZU S.A.

fot. Bank Pekao

Od 1 marca 2021 r. klienci biznesowi Banku Pekao mogą wykonywać przelew na numer telefonu indywidualnego odbiorcy płatności, zrejestrowanego w bazie Polskiego Standardu Płatności (PSP) – w systemie BLIK. Do tej pory, taką możliwość mieli wyłącznie klienci indywidualni. Swój numer telefonu z numerem rachunku bankowego w bazie PSP powiązało już ponad 7 milionów Polaków, a liczba ta ciągle rośnie.

Limit pojedynczej transakcji realizowanej przez PekaoBiznes24 wynosi 10 tys. zł., a liczba przelewów w danym dniu jest nieograniczona. Ich zlecenie jest możliwe całą dobę przez 7 dni w tygodniu.

Pilotaż wykorzystania przelewu na telefon jako formy wypłaty odszkodowań rozpoczęło w lutym PZU S.A. Pierwsze odszkodowania wypłacane Blikiem zostały już zrealizowane i – jak podkreśla ubezpieczyciel – rozwiązanie spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony klientów.

Zastosowanie płatności na telefon może być używane nieregularnie lub cyklicznie w zależności od zapotrzebowania. Umożliwia szybkie rozliczenia, na przykład w czasie rozmowy, kiedy to firma nie posiada jeszcze rachunku bankowego klienta, a zależy jej na szybkim przelaniu pieniędzy. Taka forma upraszcza proces i zmniejsza zakres danych oraz dokumentów, potrzebnych do wysłania przelewu. Wystarczy tylko imię, nazwisko oraz numer telefonu odbiorcy płatności.

Źródło: Bank Pekao