Przetarg na wybór agencji reklamowej i domu mediowego dla PKO BP

Od 1999 roku PKO Bank Polski współpracuje z konsorcjum agencji reklamowych PZL Sp. z o.o., Euro RSCG 4D oraz domu mediowego OMD Poland. W tym czasie zrealizowanych zostało wiele udanych akcji reklamowych, w tym m.in. kampania promująca rachunek SUPERKONTO z charakterystyczną postacią Pana Kowalskiego, intensywna kampania związana z debiutem giełdowym banku czy ubiegłoroczna nowatorska kampania wizerunkowo-produktowa promująca usługi bankowości elektronicznej PKO Inteligo. W ich efekcie wizerunek banku ulegał stałej poprawie, a kampanią pod hasłem „Elektroniczny do potęgi ENTER”, zapoczątkowany został nowy trend – PKO BP zaczął być postrzegany również jako bank nowoczesny i innowacyjny, oferujący klientom nowe rozwiązania i atrakcyjne produkty.

Ogłoszony przez nas przetarg na wybór nowej agencji reklamowej nie wynika z utraty zaufania do naszych dotychczasowych partnerów. – mówi Marek Kłuciński, dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji PKO BP – Jednak przez 7 lat wiele się zmieniło na rynku reklamy a przetarg umożliwi nam szczegółowe rozpoznanie aktualnych trendów rynkowych i dostosowanie się do nich.

W najbliższym piątkowym (30.06.2006r.) i czwartkowym (06.07.2006 r.) wydaniu „Rzeczpospolitej” ukażą się ogłoszenia PKO Banku Polskiego o ww. przetargach.

Proces przetargowy będzie się składał z kilku etapów (dla obu przetargów jednakowo):

• Zaproszenie agencji reklamowych typu full service (lub konsorcjum agencji) oraz domów mediowych, zainteresowanych świadczeniem usług rekamowych dla banku, do zgłoszenia się do przetargów.

• Wybór przez Komisję Przetargową banku spośród zgłoszonych agencji minimum pięciu, które zostaną zaproszone do uczestnictwa w dalszym postępowaniu i którym zostaną przedstawione szczegółowe oczekiwania – Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia oraz briefy. Bank zapewni agencjom min. 6-tygodniowy okres na przygotowanie materiałów.

• Zaproszenie agencji na prezentacje. Czas przeznaczony na prezentację będzie ściśle określony i jednakowy dla każdej agencji.

W dniu dzisiejszym został podpisany list intencyjny ze Stowarzyszeniem Agencji Reklamowych, w którym obie strony uzgodniły zasady przeprowadzenia przetargu, zgodnie ze standardami przyjętymi przez SAR.