Przetestowałem karty Mastercard HCE w ING Banku Śląskim. Zobacz, jak to działa

ING Bank Śląski będzie kolejnym bankiem, który udostępni swoim klientom zbliżeniowe płatności mobilne. W nowej wersji aplikacji będzie już można złożyć wniosek o kartę Mastercard HCE. Dokonałem pierwszych płatności i mogę podzielić się z wami wrażeniami.

Testerom została udostępniona nowa wersja aplikacji Moje ING oznaczona numerem 2.1.0. Za jej pomocą można zamówić wirtualną kartę HCE Mastercarda. Proces wnioskowania jest prosty – wystarczy wejść w szczegóły rachunku i wybrać odpowiednią opcję. Karta zostaje „pobrana” na telefon z chmury i przypisana do urządzenia. Do karty trzeba zdefiniować nowy kod PIN, a żeby dokonać płatności trzeba jeszcze ustawić aplikację Moje ING jako domyślny program do obsługi HCE w telefonie i włączyć antenkę.

By dokonać płatności w sklepie, wystarczy zbliżyć telefon z wybudzonym ekranem do terminala POS. Nie trzeba go odblokowywać, logować się do aplikacji, a przy kwocie poniżej 50 zł wpisywać kodu PIN do karty. Płatność jest szybka i wygodna. Niestety aplikacja ING – w odróżnieniu na przykład od Android Pay – nie wyświetla podsumowania transakcji na pulpicie telefonu. Historię można sprawdzić po zalogowaniu się do apki Moje ING.

Raz nie udało mi się zrealizować transakcji. Na ekranie POS-a wyświetlił się komunikat: „Błąd. Przyłóż tylko jedną kartę”. W tym przypadku zakładam, że była to wina terminala płatniczego. W materiałach informacyjnych dla testerów ING przypomina, że niektóre terminale choć przyjmują płatności zbliżeniowe kartami bezstykowymi, mogą nie akceptować płatności mobilnych. Dotyczy to na przykład płatności w biletomatach w autobusach, na bramkach autostradowych, w parkomatach. W moim przypadku terminal odmówił jednak posłuszeństwa w restauracji.

ING podaje też, że czasem sygnał anteny NFC może być zakłócany przez stosowane przez użytkowników etui smartfonów. W takim przypadku bank zaleca sprawdzenie działania karty przy zdjętym etui. Dobrze także, aby przyłożenie telefonu do terminala nastąpiło w miejscu, gdzie jest umiejscowiona antena NFC. Najczęściej antena znajduje się na wysokości górnej lub środkowej części obudowy telefonu. Bank zastrzega też, że w niektórych modelach telefonów nie wystarczy podświetlić ekranu telefonu przy płatności – może być konieczne odblokowanie ekranu telefonu.

Karta Mastercard HCE posiada dzienny limit dla transakcji bezgotówkowych zbliżeniowych obejmujący transakcje krajowe i zagraniczne, który można ustawić na poziomie: 500 zł, 1.000zł, 2.000 zł, 3.000 zł, 4.000 zł, 5.000 zł, 10.000 zł lub do wysokości salda dostępnego na rachunku. Zmiana limitu transakcyjnego dostępna jest wyłącznie w Moje ING. Zmiana działa od razu.

Podczas płacenia telefonem nie jest wymagane aktywne połączenie z internetem. Natomiast co pewien czas wyświetli się klientowi na telefonie komunikat, aby zalogował się do aplikacji Moje ING mobile. Po zalogowaniu karta odnowi swoją pulę płatności.

Klienci, którzy mają w telefonie wydawane wcześniej karty Visa NFC mogą używać obu rozwiązań. Jednak Visa wspierana jest wyłącznie przez starą aplikację mobilną. Z uwagi na planowane wyłączenie aplikacji ING Bank mobile, docelowo klient będzie mógł korzystać w telefonie wyłącznie z kart Mastercard.

Chcesz być na bieżąco informowany o nowych wpisach? Obserwuj mój profil w serwisach społecznościowych: