Do grona obecnych usługodawców w zakresie assistance, świadczących usługi samodzielnie, nie poprzez ubezpieczyciela czy bank, już wkrótce dołączą Europ Assistance, Inter Partner Assistance, Mondial Assistance, a także AXA. Potencjał jest duży, bowiem wciąż stosunkowo nieduża liczba polis jest wyposażona w assistance, informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.
„– Planujemy sprzedaż usług assistance samochodowego, domowego, medycznego, turystycznego i ubezpieczeń następstw nieszczęśliwych wypadków za pośrednictwem internetu„, zapowiada na łamach dziennika Joanna Bełza z Europ Assistance. ” – Nasz projekt sprzedaży assistance on-line wystartuje w przyszłym roku„, dodaje Rafał Mrozowski z Mondial Assistance.
„– Liczymy głównie na tych, którzy obawiają się awarii, bo w razie wypadku pomoc coraz częściej jest zapewniana z polisy OC sprawcy stłuczki – mówi Waldemar Kułagowski ze Starte. – Rozpoczynamy też współpracę z warsztatami, które będą dawać nasze assistance swoim klientom jako bonus – dodaje.”
Rynek usług assistance rozwijał się do tej pory poprzez poszerzanie oferty usługowej, bazując na istniejących świadczeniodawcach. Obok tradycyjnego assistance drogowego, zapewniającego pomoc w przypadku awarii pojazdu, szybko pojawiły się usługi pomocowe towarzyszące innym obszarom życia: assistance domowe, podróży czy medyczne.
Więcej w dzisiejszym wydaniu „Dziennika Gazety Prawnej”, w artykule Marcina Jaworskiego pt. „Nowe firmy wprowadzają samodzielne assistance”.