„Przymiarka do Marka, czyli przyjemne z pożytecznym”

Czy można się bawić i jednocześnie budować wizerunek w branży finansowej?

Każdy marketer marzy o kampaniach brandingowych, które są angażujące i na długo pozostają w pamięci. O zorganizowanie takiej właśnie akcji pokusił się ING Bank Śląski, chcąc dotrzeć do studentów. Charakter tych działań, został dobrany do specyfiki tej grupy docelowej. Ponieważ o efektywności działań marketingowych świadczy nie tylko skuteczne budowanie wizerunku, ale także wzrost sprzedaży, na uczelniach bank promował bezpłatne Konto Direct.

Co dzieje się offline?

Od początku roku akademickiego ING Bank Śląski szukał talentów aktorskich wśród studentów, którzy mieli odwagę zmierzyć się z planem filmowym. W sumie, słynny zielony fotel, w którym do tej pory zasiadał sam Marek Kondrat, zagościł na prawie 50 Polskich uczelniach. Za realizację off line dpowiadała agencja Brain.

Zadanie studentów polegało na zaprezentowaniu własnej interpretacji bajki „Głowa i turban”, znanej z kampanii marketingowej banku lub stworzenie nowej wersji, kończącej się tekstem: „A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany, to tylko mamy za dramo, co zrobimy sami”. Powstało ponad 1100 zupełnie różnych i oryginalnych wersji reklamy banku. Studenci wykazali się ogromnym zaangażowaniem, często przygotowywali alternatywne wersje tekstu, a nawet przynosili własne rekwizyty. Niewielka próbka studenckich dokonań aktorskich została zawarta w materiale making of.

www.youtube.com/making-of

Tymczasem online

W czasie trwania akcji na uczelniach, w internecie na stronie www.turbanek.pl, można było potrenować przed monitorem przymierzanie wirtualnego turbanka. W tym czasie jury ciężko pracowało, oceniając nakręcone na uczelniach filmiki i wybrało 20 najlepszych reklam, które zostały zakwalifikowane do II etapu konkursu. Autorzy trzech filmów, które w internetowym głosowaniu zdobędą największą liczbę głosów, otrzymają cenne nagrody: MacBooka, iPada i iPoda Touch. Na głosujących czeka natomiast dziesięć iPodów Shuffle. Głosowanie trwa do 15 grudnia br.

Za realizację on line odpowiadała agencja MOSQI.TO.

Źródło: MOSQI.TO