Przyszłość kart kredytowych to programy lojalnościowe

„Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej wiceprezes Euro Banku SA Wojciech Humiński zwrócił uwagę na jeden z największych w Europie i Azji programów – turecki Bonus Card. Kartami kredytowymi banków, które uczestniczą w tym programie lojalnościowym – tzw. kartami co-branded, posługuje się ponad 5 mln użytkowników. Według danych rynkowych, karty tureckiego programu wydają dwa banki: Deniz Bank i Garanti Bank. Garanti Bank m.in. dzięki ofercie programu lojalnościowego stał się największym wydawcą kart kredytowych w Turcji. Karty tureckie są kartami mikroprocesorowymi.”, pisze Gazeta.pl

„W Polsce wiele banków wydaje płatnicze karty cobrandowe, wspólnie z portalami internetowymi, sieciami handlowymi czy – od niedawna – liniami lotniczymi. Programy lojalnościowe mają też np. sieci stacji benzynowych. Programy te są jednak organizowane przez dwóch partnerów – bank wydający kartę i zainteresowaną firmę. Największym programem lojalnościowym, ale grupującym kilku partnerów, jest w Polsce Premium Club. Część wydawanych kart banki wiążą nie z naliczaniem punktów, ale ze zniżkami w wybranych sklepach czy punktach usługowych.”, czytamy.

„Naszym zdaniem Polska jest w połowie drogi tureckiej, a przyszłością rynku są multibrandowe programy” – powiedział Humiński.

1 stycznia 2008 r. Euro Bank SA i Premium Club wprowadzą na rynek nową wspólną kartę kredytową – Premium Club eurobank. Karta będzie dostępna w dwóch wariantach: Visa Classic i Visa Gold. Jednocześnie wraz z wprowadzeniem na rynek kart co-brandowych, w ramach programu Premium Club zaczną obowiązywać korzystniejsze dla klientów zmiany w systemie naliczania punktów. Przede wszystkim, transakcje kartą kredytową Premium Club eurobank będą punktowane wyżej niż dla dotychczas oferowanej karty. Ponadto Premium Club wprowadzi nowy system premiowania zakupów w ramach sieci Statoil.

Więcej szczegółów na portalu Gazeta.pl