Przyszłość narodu… czyli najbardziej perspektywiczni, polscy konsumenci

Spójrzmy najpierw na obraz statystycznego młodego człowieka w wieku 18-24 lat. Największa grupa z nich (41%) wciąż jeszcze się uczy lub studiuje, 20% określa swój status zawodowy jako niepracujący, a 17% deklaruje wykonywanie prac fizycznych. 69% legitymuje się wykształceniem co najmniej średnim, a związek małżeński zawarło 17% osób w tym wieku. Najczęściej (43%) mieszkają u rodziny, choć prawie jedna czwarta może pochwalić się już własnym mieszkaniem.

Większość z nich (67%) posiada własne konta bankowe oraz konta internetowe, z których młodzi ludzie korzystają dwukrotnie częściej niż statystyczny Polak.

Wakacji starają się nie spędzać w domu – najczęściej wybierają jakieś krajowe atrakcje (54%), ewentualnie wyjeżdżają do krajów europejskich (13%).

Spędzają mniej czasu przed telewizorem (37% nie więcej niż 2 godziny), za to chętniej wychodzą do pubów, dyskotek czy kina. Wśród deklarowanych hobby do najpopularniejszych należy słuchanie muzyki (78%), komputer/internet (62%) oraz kultura/polityka/podróże (52%).

Dane pochodzą z Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług Acxiom Polska (czerwiec 2005 rok). Próba badawcza osób w wieku 18-24 lat, na której oparto powyższe dane, wynosiła 2245 osób i obejmowała obszar całej Polski.