„Psie sprawy Warszawy”

Celem akcji jest przypomnienie właścicielom psów, że sprzątanie po podopiecznych to tak samo ważny obowiązek jak spacer czy karmienie. Wiąże się to z przełamaniem wstydu i niechęci wielu warszawiaków wobec poprawnego zachowania. Zamierzamy uzmysłowić mieszkańcom, że wstydzić powinni się ci, którzy zostawiają psie odchody, a nie ci, którzy je uprzątają. Chodzi bowiem nie tylko o względy estetyczne, ale także o zapobieganie chorobom odzwierzęcym szczególnie wśród dzieci. W stolicy psie odchody można wrzucić do każdego napotkanego kosza.

Akcja prowadzona będzie wielotorowo na terenie całego miasta.

Warszawiacy otrzymają 120 tys. szt. zestawów higienicznych składających się z papierowej szufelki i torebki. Takie zestawy dołączone będą już jutro (14.06.2006r.) do lokalnego wydania gazety „Dziennik” oraz lipcowego wydania miesięcznika „Przyjaciel Pies”. Dostępne będą one ponadto w dzielnicowych Wydziałach Ochrony Środowiska, stołecznych lecznicach weterynaryjnych oraz w Towarzystwie Opieki nad Zwierzętami.

Do sprzątania po psach zachęcać będziemy także poprzez telewizję. Oryginalny i poruszający spot reklamowy, wyprodukowany przez studio ODEON, przez 2 tygodnie emitować będzie TVP 3.

Z kolei Alina Janowska namawiać będzie mieszkańców naszego miasta do sprzątania po czworonogach na antenie radia WAWA.

Kampania toczyć się będzie także na bilbordach rozwieszonych na terenie stolicy, które to udostępniła na czas akcji firma Ströer .

W szkołach, lecznicach weterynaryjnych, na terenach osiedlowych pojawi się 10 tys. plakatów przekazujących treści nawiązujące do idei akcji. Warszawiacy otrzymają też ulotki informujące m.in., iż psie odchody można wyrzucać do każdego kosza.

Na trawnikach parków miejskich montowane są tabliczki agitujące do sprzątania hasłem: „Ujmij pupila swoją kulturą. Posprzątaj!!!”

Akcja „Psie sprawy Warszawy” trwać będzie do końca czerwca. Jej koszt to 120 tys. zł, które wyłożyło Biuro Ochrony Środowiska Urzędu m.st. Warszawy. Stołeczna akcja prowadzona jest we współpracy z ogólnopolskim programem edukacyjnym „Z psem za pan brat”, którego celem jest zwiększenie świadomości odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami.