PTC i InFoScore promują solidnych płatników

Do bazy InFoScore trafią zarówno dane niesolidnych dłużników, jak również informacje pozytywne na temat podmiotów, które w pełni wywiązują się ze swoich zobowiązań. Dane te – dzięki mechanizmom wykorzystywanym przez InFoScore BIG – pozwolą polskim firmom ograniczyć ryzyko prowadzonej działalności dzięki zapewnieniu dostępu informacji na temat niewywiązywania się ze zobowiązań poszczególnych podmiotów. Ponadto, będą promować solidnych płatników, którzy będą mogli liczyć na większe zaufanie partnerów i korzystniejsze warunki podczas zawierania umów, np. kredytowych. Umowa pomiędzy InFoScore i PTC obejmuje także przekazywanie informacji dotyczących fałszywych lub skradzionych dokumentów.

„Nasza współpraca z Erą to przełom na polskim rynku BIG-ów. Po raz pierwszy do bazy BIG trafi tak duża liczba informacji. Nasze doświadczenia międzynarodowe dowodzą, że sprawnie działające biuro informacji gospodarczej pomaga ograniczyć ryzyko gospodarcze i zwiększyć efektywność firm. Działa także motywująco na partnerów i klientów. Od początku naszym założeniem było stworzenie jednej z największych i w pełni kompleksowej bazy informacji gospodarczej w Polsce. Umowa z PTC jest kolejnym krokiem w kierunku jego realizacji” – mówi Marcus Hartmann, prezes Grupy InFoScore w Polsce.

Współpraca PTC i InFoScore wymagała dostosowania systemów informatycznych obu firm. Przekazywanie danych odbywa się w pełni automatycznie, pod nadzorem człowieka, ale bez jego udziału. System może przyjmować kilkaset zapytań na sekundę i przygotowuje raporty z odpowiedziami w ciągu kilku sekund. Komunikacja pomiędzy InFoScore BIG a PTC będzie przebiegać z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa, uniemożliwiających przechwycenie przekazywanych danych. Poufność przekazywanej informacji zapewnią systemy zabezpieczeń z jednej strony sprawdzające prawa klienta do dostępu do zasobów informatycznych (autoryzacja poprzez system haseł i identyfikatorów), a z drugiej gwarantujące szyfrowany przekaz zamawianych danych.

Polska jest czwartym krajem – po Niemczech, Austrii i Szwajcarii, gdzie InFoScore prowadzi działalność z zakresu gromadzenia i udostępniania informacji gospodarczych. W Polsce Grupa InFoScore – obok informacji na temat rodzimych podmiotów – oferuje przez spółkę InFoScore Polska dostęp do bazy danych o zobowiązaniach finansowych ponad 8 milionów osób fizycznych i ponad pół miliona firm z pozostałych krajów (Niemiec, Austrii i Szwajcarii). InFoScore Polska również udostępnia bazę adresową z tych rynków, weryfikowaną na bieżąco m.in. z Deutsche Post. Międzynarodowe doświadczenie InFoScore wskazuje, że usługi z zakresu zarządzania informacją gospodarczą pozwalają nawet dziesięciokrotnie zmniejszyć straty firm związane ze złymi kredytami. Wg danych InFoScore, z powodu braku jednolitego sytemu informacji kredytowej, polskie przedsiębiorstwa notują straty w wysokości od 5% do 10% swoich przychodów rocznie, podczas gdy w Niemczech odpisy te kształtują się na poziomie 0,5%-2%.

InFoScore Biuro Informacji Gospodarczej SA (InFoScore BIG SA) zajmuje się gromadzeniem, przechowywaniem i udostępnianiem informacji gospodarczych, dotyczących wywiązywania się firm i konsumentów ze swoich zobowiązań finansowych. Współpracuje w tym zakresie m. in. z Netia S.A., OSP Polpager oraz firmami z branży usług finansowych InFoScore BIG SA jest częścią międzynarodowej Grupy InFoScore, z siedziba w Baden-Baden w Niemczech, oferującej rozwiązania biznesowe w zakresie usług informacyjnych i finansowych. InFoScore zatrudnia ponad 1000 pracowników w 25 wyspecjalizowanych firmach. W 2003 obroty Grupy InFoScore przekroczyły 133 miliony euro. Obecnie, InFoScore działa w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Irlandii, Francji na Węgrzech, a także w Polsce, gdzie jest reprezentowana przez 2 podmioty: InFoScore BIG SA oraz InFoScore Polska Sp. z o.o.

Polska Telefonia Cyfrowa jest wiodącym polskim operatorem telefonii komórkowej (Era i Heyah). Pod koniec 2004 roku liczba klientów przekroczyła 8,5 miliona klientów, co stanowi ponad 38% udziału w całym rynku polskim. PTC jest operatorem usług działającym w oparciu o obie krajowe licencje, GSM 900 i GSM 1800. W grudniu 2000r., firma uzyskała licencję Universal Mobile Telecommunications System (UMTS). Usługi oferowane przez PTC odpowiadają światowym standardom jakościowym, co potwierdzają zdobyte certyfikaty ISO 9001, 9002 oraz 14001. Marka Era jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych i obdarzanych największym zaufaniem przez klientów w Polsce.