PTE płacą coraz więcej, by nakłonić do OFE

Wiodącą przyczyną był wzrost kosztów, jakie PTE ponoszą na akwizycję. A koszty te, w przeliczeniu na jednego klienta, wynoszą 86 zł. Rok wcześniej było to 78 zł, informuje „Rzeczpospolita”.

„Podobnie jak w ostatnich latach koszty w przeliczeniu na jednego klienta są najwyższe w PTE AXA. W ubiegłym roku przekroczyły 200 zł i były wyższe o prawie 50 zł niż przed rokiem. W następnym towarzystwie – Nordei jest to 113 zł, o 4 zł więcej niż w 2008 r. Najmniejsze koszty poniosło PTE Polsat – 39 zł. Co ciekawe, Polsat jest jednym z kilku podmiotów, którym w ubiegłym roku zmniejszyła się liczba klientów”, informuje „Rz”.

„Najmocniej koszt w przeliczeniu na uczestnika wzrósł w PTE: AXA, Allianz, Polsat i Warcie. Za wyjątkiem Polsatu towarzystwa zwiększyły wydatki na akwizycję”, czytamy dalej w dzienniku.

Najgorętszym okresem w związku z pozyskiwaniem członków do otwartych funduszy emerytalnych jest okolica stycznia i lipca, czyli okresy towarzyszące losowaniom do OFE. PTE nie szczędzą wtedy wydatków, by zmaksymalizować kampanię reklamową i zachęcić tych, którzy jeszcze nie przystąpili do OFE lub są niezadowoleni z wyników wcześniej wybranego funduszu.

Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu „Rzeczpospolitej”, w artykule Katarzyny Ostrowskiej pt. „Rosną koszty PTE”.