Public relations nie ma wakacji

Badanie przekazów o branży PR w czerwcu 2006 roku objęło 94 materiały. Najwięcej artykułów o PR ukazało się w prasie – stanowiły one 79 z 94 ujętych w raporcie publikacji.

Najczęściej pojawiającym się tematem publikacji były PR-owskie porady dla różnych branż – wzmianki na ten temat pojawiły się w mediach 24 razy. 20 artykułów dotyczyło sytuacji sektora public relations w Polsce. Najważniejszym z nich był „Kliencki Raport Agencji PR” magazynu Home&Market, w którym, tak jak w zeszłym roku zwyciężyła agencja Twenty Four Seven PR. Raport wykazał, że jakość pracy małych agencji nie odbiega od standardów wyznaczanych przez duże agencje sieciowe, a specjaliści, którzy komentowali wyniki, pozytywnie wypowiadali się na temat tendencji rozwoju public relations w Polsce.

58,5% wszystkich analizowanych przekazów było nacechowanych neutralnie. Najwięcej nieprzychylnych materiałów ukazało się w kategorii PR-u Polski – stanowiły one 38,88% przekazów na ten temat. Temat ten zebrał równocześnie najliczniejsze opinie pozytywne – 27,7%. Dane te świadczą o tym, jak wiele kontrowersji wzbudzało to zagadnienie w opinii publicznej.

Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (44,7%) oraz poświęcone biznesowi i gospodarce (38,3%). Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-u na pierwszym miejscu, z jedenastoma publikacjami, uplasował się Puls Biznesu.

W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 74 przekazy. Część tych materiałów nie jest w całości poświęcona public relations, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR.

Wśród osób najczęściej cytowanych/wzmiankowanych, pierwszą pozycję zajął Norbert Kilen, dyrektor strategiczny agencji On Board PR, cytowany czterokrotnie. Najczęściej wzmiankowaną w kontekście PR firmą, organizacją i instytucją była PKPP „Lewiatan”. Natomiast w przypadku agencji PR, pierwsze miejsce ponownie zajęła agencja On Board, która była cytowana przez media ośmiokrotnie.

Mimo tzw. sezonu ogórkowego w mediach, liczba publikacji o public relations nie spadła. W porównaniu do czerwca zeszłego roku wzrosła o 22 publikacje.