Puls Biznesu” organizuje plebiscyt na największy sukces marketingowy III Rzeczypospolitej –

16 maja br. rozpoczął się finałowy etap konkursu – plebiscyt. Do 15 czerwca br. za pomocą serwisu www.pulsbiznesu.pl/marki można głosować na jedną z dziesięciu marek finałowych nominowanych do tytułu „Sukces w marketingu”. Są to: Atlas, Era, Frugo, Gazeta Wyborcza, Heyah, Łaciate, Red Bull, Reserved, Tymbark, Tyskie. Osoby głosujące mają szansę wygrać upominki firmowe z logo „Pulsu Biznesu”.

Idea plebiscytu

O tym, czy dana marka jest lepsza od innej, decyduje jej siła – czyli wpływ na decyzje konsumentów. Znany produkt ma tożsamość budowaną przez tradycję, stałą, wysoką jakość, reklamę, promocję i inne atrybuty produktów markowych. Grono lojalnych klientów przyzwyczaja się do ulubionej marki. Tożsamość produktu przekłada się zaś na wynik ekonomiczny.

Ranking stworzony w drodze obiektywnego badania opinii ekspertów marketingowych na podstawie powyższych przesłanek wskazał, które marki można uznać za najlepsze na danym rynku.

Pierwsze dziesięć z nich to finaliści, których w plebiscycie „Sukces w marketingu” poddajemy głosowaniu. Dzięki oddanym w plebiscycie głosom wyłoniony zostanie zwycięzca – marka, która po roku 1989 osiągnęła największy w Polsce sukces marketingowy.

Zasady nominacji

Lista dziesięciu finalistów powstała podczas dwóch etapów badawczych – jakościowego oraz ilościowego.

W etapie jakościowym – w czasie konsultacji eksperckich – stworzono długą listę marek, które w ciągu ostatnich 15 lat w mniejszym lub większym stopniu odniosły sukces marketingowy. Ekspertami były osoby od lat zajmujące się marketingiem.

W etapie ilościowym – 100 wywiadów telefonicznych (badanie CATI) – skontaktowaliśmy się z ludźmi z różnych branż, zajmującymi stanowiska dyrektora lub wiceprezesa ds. marketingu, brand group managera czy dyrektora generalnego. Każdą z badanych osób poprosiliśmy o wskazanie 3 marek, które w latach 1989-2004 odniosły największy sukces marketingowy oraz o wskazanie liderów w kategoriach: efekty biznesowe, niestandardowe lub pionierskie działania marketingowe, konsekwentne oraz długotrwałe budowanie pozycji marki.

Finaliści to 10 marek najczęściej wymienianych przez badanych.

Zwycięzcę plebiscytu poznamy już pod koniec czerwca. Zwycięzca wyłoniony w badaniu przez ekspertów oraz zwycięzca głosowania za pomocą internetu zostaną nagrodzeni i uhonorowani statuetkami podczas specjalnej uroczystości, o szczegółach której poinformujemy Państwa już niebawem.