Oprogramowanie Guidewire PolicyCenter i BillingCenter odgrywa kluczową rolę w realizacji programu transformacji w branży ubezpieczeniowej w Europie Środkowo-Wschodniej.
Grupa Kapitałowa PZU SA oraz Guidewire Software, Inc. (NYSE: GWRE), dostawca oprogramowania dla branży ubezpieczeniowej, poinformowały dziś o udanym wdrożeniu oprogramowania Guidewire PolicyCenter® i Guidewire BillingCenter®. Jest to nowej generacji platforma służąca do sprzedaży polis ubezpieczeniowych (oprócz ubezpieczeń na życie), oceny ryzyka ubezpieczeniowego oraz zarządzania polisami i rozliczeniami. Ponadto firma PZU wykorzystała produkty Guidewire Rating Management™, Guidewire Reinsurance Management™ i Guidewire Client Data Management™ w realizacji programu transformacji towarzystwa.
W ramach projektu Everest nowa platforma zastąpi 21 obecnie używanych systemów. Projekt ten stanowi początek strategicznego procesu transformacji kultury przedsiębiorstwa, a także pozwoli znacząco zwiększyć jego konkurencyjność. Wdrożenie nowego oprogramowania jest ważnym etapem w realizacji strategii PZU 3.0, stanowiącej podstawę dalszego rozwoju firmy. Projekt Everest został zrealizowany zgodnie z metodologią Agile, co zapewniło większą elastyczność i pozwoliło skrócić czas jego realizacji.
Platforma Everest obsługuje wszystkie kanały dystrybucji, między innymi agentów pracujących na zasadach wyłączności, multi-agentów oraz brokerów, a także wszystkie podstawowe procesy biznesowe: sprzedaż, obsługę klientów, wznowienia polis, billing i rozliczenia prowizji. Z platformy Everest korzysta obecnie ponad 11 tysięcy agentów pracujących na zasadach wyłączności oraz pracowników oddziałów. W 2016 roku liczba pośredników zwiększy się do 20 tysięcy.
— Pomyślna realizacja tego projektu pomoże PZU w zapewnieniu wysokiej jakości usług, zarówno obecnie, jak i w nadchodzących latach — stwierdził prezes PZU, Andrzej Klesyk. — Jesteśmy bardzo zadowoleni z prawdziwie wielokanałowej, zautomatyzowanej infrastruktury.
PolicyCenter, BillingCenter i inne produkty Guidewire umożliwiają transformację procesów biznesowych PZU oraz infrastruktury IT; celem tej transformacji jest:
· lepsze zaspokajanie potrzeb i oczekiwań klientów,
· skrócenie czasu wprowadzania nowych produktów na rynek,
· wzmocnienie reputacji firmy jako nowoczesnego, otwartego na zmiany ubezpieczyciela.
— Gratulujemy PZU udanej realizacji tego strategicznego przedsięwzięcia — powiedział Mik Polelle, dyrektor ds. obsługi klientów w firmie Guidewire Software. — Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy współpracować z tak otwartą na zmiany firmą, realizującą program transformacji procesów biznesowych i architektury IT w celu zapewnienia klientom nowoczesnych, spójnych usług.
Produkt Guidewire PolicyCenter™ zapewnia przedsiębiorstwom ubezpieczeniowym wydajne narzędzia do oceny ryzyka ubezpieczeniowego oraz efektywnego zarządzania polisami i produktami, pozwalające lepiej zaspokajać potrzeby klientów na szybko zmieniającym się rynku. Spójna architektura i bogactwo funkcji umożliwiają przeprowadzanie zaawansowanej oceny ryzyka ubezpieczeniowego i kompleksowe zarządzanie polisami – od zdefiniowania produktu, poprzez ocenę ryzyka, ustalenie ceny, finalizowanie umów, klauzule rozszerzające i odnowienia polis, aż po zapewnienie dostępu do informacji niezbędnych do tego, aby oferować na rynku wysokiej jakości usługi, przynoszące firmie zyski. Oprogramowanie PolicyCenter dostępne jest jako samodzielny system, a także jako część pakietu Guidewire InsuranceSuite™; możliwa jest także integracja z dotychczasowym oprogramowaniem ubezpieczyciela i aplikacjami innych producentów.
Produkt Guidewire BillingCenter™ usprawnia obsługę klientów firm ubezpieczeniowych dzięki efektywnemu zarządzaniu rozliczeniami. Wyjątkowa elastyczność systemu billingowego i systemu zarządzania należnościami umożliwia automatyzację cyklu billingowego, tworzenie różnego rodzaju harmonogramów rozliczeń i płatności, zarządzanie prowizjami agentów, a także dostęp do informacji, których potrzebuje przedsiębiorstwo ubezpieczeniowe, aby szybko i bezbłędnie świadczyć usługi na rzecz klientów i agentów. Oprogramowanie BillingCenter dostępne jest jako samodzielny system, a także jako część pakietu Guidewire InsuranceSuite™; możliwa jest także integracja z dotychczasowym oprogramowaniem firmy ubezpieczeniowej i aplikacjami innych producentów.
Nowa strategia PZU 3.0 opiera się na założeniu, że do końca 2020 roku Grupa PZU zdobędzie i utrzyma pozycję lidera we wszystkich kluczowych obszarach swojej działalności: w dziedzinie ubezpieczeń, inwestycji i opieki zdrowotnej. Aby osiągnąć te cele, użyte zostaną między innymi następujące narzędzia: procedury obsługi odszkodowań doskonalsze niż te stosowane przez inne firmy na polskim rynku, przejrzyste i zrozumiałe produkty, sieć prywatnych placówek medycznych, poszerzanie działalności Grupy PZU na rynkach zagranicznych, uzupełniające się oferty PZU i LINK4 oraz pełne wdrożenie cyfrowego systemu operacyjnego. Wdrażając tę strategię, PZU od dwóch lat przejmuje wybranych dostawców usług medycznych, zamierzając stworzyć własną partnerską sieć placówek służby zdrowia. W 2015 roku Grupa PZU przejęła również Alior Bank, który stanie się zalążkiem instytucji zaliczającej się do pięciu największych firm na polskim rynku bankowym.
/PZU