PZU obsługuje klientów w języku migowym

Od listopada br. PZU jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce wprowadził w wybranych oddziałach obsługę w Polskim Języku Migowym. Usługa oferowana we współpracy z firmą migam.org oparta jest na połączeniu wideo z tłumaczem przy pomocy tabletu. Wdrożone przez PZU rozwiązanie umożliwi lepszą i bardziej komfortową obsługę klientów niesłyszących i niedosłyszących.


W oddziale PZU przy specjalnie oznaczonym stanowisku osoba głucha będzie mogła nawiązać połączenie wideo z tłumaczem z firmy migam.org, a za jego pośrednictwem przeprowadzić rozmowę z pracownikiem PZU. Usługa została wprowadzona pilotażowo w ośmiu wybranych oddziałach.

Nowa usługa skierowane jest do osób głuchych i niedosłyszących mieszkających w największych miastach w Polsce. Wcześniej musiały one udać się do oddziału w towarzystwie osoby słyszącej, posługującej się językiem migowym, która była pośrednikiem i tłumaczem w rozmowie.Dzięki wprowadzeniu obsługi w Polskim Języku Migowym, który jest skodyfikowanym systemem językowym nauczanym w szkołach i na specjalnych kursach niesłyszący mogą kontaktować się z ubezpieczycielem w języku, który jest dla nich naturalny i w pełni zrozumiały.

W PZU wiemy jak ważna jest odpowiednia komunikacja ze wszystkimi naszymi klientami. Wciąż staramy się poprawić jej dostępność, np. wprowadzając obsługę w mediach społecznościowych, czy za pomocą chatu wideo. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom takim jak obsługa w języku migowym odpowiadamy na potrzeby wielu osób które do tej pory nie mogły w pełni korzystać z naszych usług. Tłumaczenia on-line są praktycznym rozwiązaniem, które dzięki nowoczesnej technologii znacznie poprawiają jakość oraz komfort ich obsługi mówi Michał Witkowski, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU.

Oprócz usługi internetowej PZU przeszkolił pracowników wybranych oddziałów z podstaw języka migowego.

Obsługa osób niesłyszących dostępna jest w następujących oddziałach PZU:

Warszawa, Al. Jana Pawła II 24, godziny kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 18.00

Warszawa, ul. Płocka 17, 01-231 Warszawa, godziny kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 17.00

Gdańsk, ul. Grunwaldzka 105, godziny kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 17.00

Szczecin, ul. Lucjana Rydla 52, godziny kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 17.00

Augustów, ul. 3 Maja 13, godziny kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 16.00

Rzeszów, ul. Zygmuntowska 14, godziny kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 17.00

Kraków, ul. Lubicz 23, godziny kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 17.00

Wrocław, ul. Armii Krajowej 4a, godziny kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 10.00 – 18.00

/PZU