PZU zdobywcą tytułu The Most Trusted Brand 2005

PZU zostało spontanicznie wskazane jako zwycięzca kategorii przez 59% respondentów. W sondażu wzięło udział prawie 25 tysięcy Europejczyków, w tym 1 400 Polaków. Respondenci oceniali zwycięskie marki w oparciu o takie kryteria jak jakość, wartość, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb konsumenta. Badanie zostało przeprowadzone w okresie od września do października 2004r. PZU zostało wyróżnione obok takich światowych marek jak Nokia, Visa czy Canon.

PZU SA jest jedną z największych polskich firm, która w chwili obecnej ubezpiecza 15 milionów ludzi. Ponad 200 lat tradycji i doświadczeń w działalności na rynku ubezpieczeń sprawiło, że dla wielu Polaków marka PZU jest symbolem historycznym. Początki działalności PZU sięgają 1803r., w którym powstało pierwsze na ziemiach polskich Towarzystwo Ogniowe dla Miast w Prusach Południowych.

Jesteśmy dumni z faktu, że marka PZU została po raz kolejny wybrana The Most Trusted Brand. Wyniki badań pokazują, że PZU cieszy się niesłabnącym od lat zaufaniem polskich konsumentów. Zaufanie jest jednym z najważniejszych czynników budowania relacji pomiędzy firmą a jej klientami. Dokładamy wszelkich starań, aby tego zaufania nie stracić – powiedział Tomasz Fill, rzecznik prasowy PZU SA.

Zaufanie konsumentów ma swoje odzwierciedlenie również w sukcesie biznesowym. PZU SA jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w Europie Środkowo-Wschodniej. W ubiegłym roku zysk netto Grupy PZU osiągnął rekordowy wynik 2 188,1 miliona złotych. Największy udział w tym wyniku miał PZU SA, którego zysk netto wyniósł 1 416, 2 miliony złotych czyli o ponad 56,3% więcej niż przed rokiem. PZU rozpoczął również aktywną działalność na rynkach wschodnich – na Litwie jako PZU Lietuva, zaś na Ukrainie – PZU Ukraina.