W dniach 9 i 10 marca odbyło się spotkanie Komitetu Badań Radiowych.
Kolejna fala badania Radiotrack została zaakceptowana przez członków KBR bez zastrzeżeń.
W przeglądzie ofert instytutów badawczych – drugim najważniejszym temacie spotkania KBR – wzięli udział przedstawiciele domów mediowych, Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (SAR) i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO).
Wprowadzenie technologii badań pasywnych to poważna decyzja – mówi Michał Gubera (Radio ZET) przewodniczący bieżącego posiedzenia KBR. Wyniki tego typu działań zwykle bardzo wpływają na rynek, którego badania dotyczą, poza tym ze względu na zaawansowaną technologię i związane z nią koszty, uważamy, że takimi badaniami powinny zainteresować się także firmy z innych sektorów rynku. Niewykluczone, że w przyszłości powinniśmy ze sobą współpracować w temacie badań pasywnych. Urządzenia, które mogą być wykorzystywane do tego typu pomiarów, mogą jednocześnie mierzyć (badać) wiele zachowań konsumenckich. Stąd nasza prośba o udział przedstawicieli branży – dodaje.
Wszyscy zdają sobie sprawę, że przyszłość badań należy do metodologii pasywnych. Kwestią decyzji jest moment ich wdrożenia. Musimy też znaleźć najlepszy sposób dopasowania badania pasywnego do potrzeb i możliwości polskiego rynku radiowego – mówi Iwona Matysiak (radio ESKA).
Kolejne spotkanie KBR odbędzie się na początku kwietnia w siedzibie Agencji Reklamowej WaWa.
Komitet Badań Radiowych reprezentowany jest przez różne podmioty radiowe, które konkurują ze sobą i mają odmienne interesy (Radio Zet, RMF FM, Agora, ESKA, WaWa).
Badanie Radiotrack realizowane jest na zlecenie Komitetu Badań Radiowych przez Millward Brown SMG/KRC od 2002 roku. Aktualnie Komitet Badań Radiowych zastanawia się nad wyborem metody i instytutu na realizację badania, przez następne lata.