Raiffeisen Bank Polska wkrótce wdroży BLIKA

Raiffeisen Polbank

Polski Standard Płatności podpisał z Raiffeisen Bank Polska umowę o uczestnictwo
 

w systemie płatności mobilnych BLIK. Plan zakłada, że w drugiej połowie roku klienci banku będą mogli za pomocą BLIKA realizować transakcje w sklepach internetowych
i stacjonarnych oraz wypłacać gotówkę z bankomatów.


Raiffeisen Bank Polska jest jednym z największych banków działających w Polsce, kierujących swoją ofertę do klientów indywidualnych, małych i średnich firm oraz dużych przedsiębiorstw. Klientów o najwyższych wymaganiach obsługuje w ramach bankowości prywatnej Friedrich Wilhelm Raiffeisen. Z usług banku korzysta prawie 750 tysięcy klientów indywidualnych i 14,7 tysiąca klientów korporacyjnych.

Raiffeisen Bank Polska należy do pierwszej dziesiątki banków w Polsce pod względem wartości aktywów. Oznacza to, że kolejny bank z krajowej czołówki podpisał umowę
o uczestnictwo w systemie BLIK i po okresie wdrożenia zaoferuje naszą usługę swoim klientom. Jestem z tego bardzo zadowolony, bo BLIK zyskuje coraz większe uznanie na rynku
i potwierdza swoją pozycję jako powszechna, szybka i wygodna metoda płatności. Kolejna grupa klientów dostanie w drugiej połowie roku możliwość dokonywania transakcji w wielu kanałach wyłącznie przy użyciu smartfona. BLIK bowiem doskonale sprawdza się na wielu polach – w internecie, przy wypłacie gotówki z bankomatu, transakcjach w sklepie stacjonarnym oraz płatnościach bezpośrednio na numer telefonu. Współpraca z Raiffeisen Bank Polska to kolejny krok w kierunku popularyzacji płatności mobilnych w Polsce i mamy nadzieję, że wkrótce dołączą do nas kolejne banki,
mówi Grzegorz Długosz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

BLIK będzie kolejnym i na pewno chętnie wykorzystywanym elementem naszej nowej aplikacji Mobilny Portfel, która pozwala obecnie między innymi na płatności w technologii zbliżeniowej. Aplikacja z dodaną funkcjonalnością BLIK będzie dostępna na platformach Android oraz iOS. Uruchomienie BLIK wpisuje się w strategię dostarczania klientom nowoczesnych i przyjaznych usług finansowych, które ułatwiają codzienne życie. Widzimy duży potencjał w dalszym rozwoju BLIKA, który ugruntował już swoją pozycję jako standard płatności mobilnych w Polsce, podkreśla Tomasz Mikoda, dyrektor Departamentu Obsługi Klienta i Zdalnej Sprzedaży Raiffeisen Bank Polska.

W tej chwili z BLIKA korzystają klienci Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku (oraz Orange Finanse), PKO Banku Polskiego
(oraz Inteligo), Getin Noble Banku i T-Mobile Usługi Bankowe. Aplikacji z aktywowanym BLIKIEM jest obecnie ponad 3,5 miliona. Od momentu gdy system został uruchomiony
(luty 2015 r.) dokonano nim ponad 10 milionów transakcji. BLIKIEM można płacić w ponad 180 tysiącach terminali płatniczych w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych obsługiwanych przez eService, First Data i PayTel oraz niemal we wszystkich polskich sklepach internetowych (także błyskawiczną metodą „jednego kliknięcia”) za pośrednictwem działających w Polsce agentów rozliczeniowych i integratorów płatności, takich jak: Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayU, czy First Data. BLIK  to także wygodna i bezpieczna wypłata gotówki z większości, czyli około 15 tysięcy bankomatów (w sieci Euronet, Planet Cash oraz banków – uczestników systemu) oraz płatności bezpośrednio na numer telefonu w usłudze P2P (w tej chwili jest to możliwe w ING Banku Śląskim, Banku Millennium, Banku Zachodnim WBK, mBanku i PKO Banku Polskim).

  // ‚+’'+e+''+''); // ]]>marcin.jedlinski at raiffeisen dot pl