Raiffeisen wyłączył bankowość internetową Polbanku. Co muszą wiedzieć klienci?

W miniony weekend Raiffeisen Polbank wyłączył system bankowości internetowej Polbank24, udostępniając 700 tys. klientom byłego Polbanku system R-Online. Była to jedna z największych operacji tego typu na naszym rynku. Jak podaje bank, migracja przebiegła bez problemów.


W miniony weekend odbyła się migracja klientów byłego Polbanku na system bankowości internetowej Raiffeisen. Do tej pory klienci Raiffeisen Polbanku działali na dwóch systemach: R-Online oraz Polbank24. Byli klienci Polbanku muszą jeszcze aktywować nowy system R-Online.

Aktywacja jest możliwa z poziomu strony internetowej banku, bez konieczności wizyty w Placówce. Podczas pierwszego logowania do R-Online klient podaje dotychczasowy login i hasło oraz numer telefonu komórkowego z którego korzysta. Na ten numer bank wyśle nowy identyfikator i hasło do systemu bankowości internetowej. W przyszłości będzie także przesyłał hasła jednorazowe SMS, służące do potwierdzania zlecanych dyspozycji i transakcji w R-Online.

Podczas pierwszego logowania bank zapyta o datę urodzenia i poprosi o zdefiniowanie nowego hasła. Proces aktywacji systemu szczegółowo rozpisany jest na stronie: http://raiffeisenpolbank.com/integracja/klienci-indywidualni-kanaly-polbank

Migracja systemu bankowości internetowej, to kolejny i zarazem ostatni już etap pieczętujący fuzję obu banków. Była to jedna z większych operacji tego typu, bo zmiana systemu informatycznego dotyczy około 700 tys. klientów byłego Polbanku. Jak podaje bank, cały proces jak do tej pory przebiega bez problemów, a przerwa techniczna trwała krócej niż zaplanowano. Klienci byłego Polbanku już w niedzielę wieczorem mogli zalogować się do R-Online.

Migracja jest skomplikowaną logistyczne operacją. Proces jest przeprowadzany zazwyczaj podczas fuzji banków, które działają na różnych systemach informatycznych. Często podczas tego typu operacji pojawiają się błędy. Jesienią ubiegłego roku, kiedy PKO BP zmieniał system Inteligo, klienci jeszcze przez kilka dni skarżyli się, że system nie działał im prawidłowo.