Aon Hewitt – globalna firma doradcza specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim – ogłosiła laureatów 10. edycji Programu Najlepsi Pracodawcy. Nagrody przyznano w trzech kategoriach: przedsiębiorstwo bardzo duże (zatrudniające powyżej 1000 pracowników), firma duża (od 250 do 1000) oraz mała (do 250 pracowników). W tym roku firmy otrzymały również wyróżnienia specjalne. Wyniki ogłoszono podczas Gali Najlepszych Pracodawców, która była połączona z jubileuszem 20-lecia firmy Aon Hewitt.
W tegorocznej edycji konkursu zwycięzcami w kategorii przedsiębiorstw bardzo dużych zostały firmy:
Grupa LUX MED, Intel Technology Poland, Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-System S.A., w kategorii dużych firm zwyciężyły: Grupa Pracuj S.A., NUTRICIA Polska Sp. z o.o., Liberty Ubezpieczenia, Marriott natomiast w kategorii małych i średnich – ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych, Blue Media S.A., LeasePlan Fleet Management Polska, RST.
W tym roku po raz pierwszy w historii przyznano również wyróżnienia specjalne, które trafiły do następujących firm: Grupa Pracuj S. A., mBank SA, Pramerica Życie TUiR SA, Grupa PZU, Grupa NEUCA. Firmy te zostały nagrodzone za konsekwentne budowanie angażującego środowiska pracy w Polsce.
Badanie Najlepsi Pracodawcy (BNP) jest elementem Programu Najlepsi Pracodawcy (PNP). Jest on skierowany do organizacji, które chcą osiągać lepsze wyniki biznesowe przez budowanie angażującego środowiska pracy w oparciu o silne, a zarazem angażujące przywództwo, wiarygodną markę pracodawcy i kulturę wysokich wyników. Ponadto do wszystkich firm, które mają ambicję być pracodawcą pierwszego wyboru.
Od dziesięciu lat Aon Hewitt wspólnie z polskimi firmami podnosi wskaźniki zaangażowania. Dotychczas na temat swojej pracy wypowiedziało się ponad 300 tysięcy pracowników, a 96 firm znalazło się w gronie Najlepszych Pracodawców.
Na początku naszej drogi walczyliśmy z różnymi przekonaniami. Firmy zastanawiały się, po co zawracać sobie głowę pytaniem ludzi o zdanie, przecież motywują ich tylko pieniądze. Słyszeliśmy, że budowanie zaangażowania to HR-owy wymysł. Takie myślenie to już przeszłość. Dzisiaj obserwujemy konsekwentny wzrost zaangażowania. W 2015 roku zanotowaliśmy jego historycznie najwyższy poziom- 52%, wyjaśnia Zofia Dukielska, menedżer Programu Najlepsi Pracodawcy. Dodatkowo rośnie satysfakcja z pracy oraz poziom szczęścia Polaków, które również osiągnęły najwyższy poziom właśnie w tym roku – dodaje.
Tegoroczny wskaźnik zaangażowania dla Najlepszych Pracodawców ukształtował się na poziomie 77%. Czynnikiem wyróżniającym Najlepszych Pracodawców, a zarazem tworzącym kulturę zaangażowania w tych firmach jest Zarząd. Oznacza to, że liderów tych firm pracownicy postrzegają jako skutecznych realizatorów firmowej strategii, a równocześnie zauważają ich zorientowanie na ludzi. Drugim ważnym wyróżnikiem najlepszych firm jest wiarygodna i spójna marka. Najlepsze firmy wyróżnia także sprawnie działająca organizacja (procesy, praktyki i polityki, zasoby) oraz tworzenie wizji przyszłości dla pracowników (możliwości rozwoju).
Najlepsi pracodawcy 2015 * w Polsce
Kategoria: małe i średnie firmy
1 ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych
2 LeasePlan Fleet Management Polska
3 Blue Media S.A.
4 RST
Kategoria: duże przedsiębiorstwa
1 Grupa Pracuj S.A.
2 NUTRICIA Polska Sp. z o.o.
3 Liberty Ubezpieczenia
4 Marriott
Kategoria: przedsiębiorstwa XXL
1 Grupa LUX MED
2 Intel Technology Poland
3 Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-System S.A.
*Aby znaleźć się na liście Najlepszych Pracodawców, organizacja musi m.in. osiągnąć wskaźnik zaangażowania na poziomie nie niższym niż 67%. W tym roku próg ten przekroczyło 11 firm uczestniczących w badaniu i firmy te zostały laureatami, otrzymując zaszczytny tytuł Najlepszych Pracodawców 2015.
10. edycja Programu Najlepsi Pracodawcy zbiegła się z jubileuszem 20-lecia Aon Hewitt. Zaangażowanie pracowników to nie nauka ścisła – to dziedzina, która nieustannie się zmienia i ewoluuje, przenika przez wiele obszarów i zagadnień. Świat się zmienia, środowiska pracy również. Środowisko pracy jest takim samym produktem jak każdy inny, na który warto mieć dobrą strategię marketingową. Warto śledzić trendy, obalać mity
i być dociekliwym. Opierając się na dotychczasowych doświadczeniach z 20-letniej działalności doradczej w Polsce oraz kapitale z 10-ciu edycji programu, firma Aon Hewitt przygotowała koncepcję Engagement for the Real World.
To system kompleksowych rozwiązań, które dają firmom energię do osiągania wysokich wyników. Zaangażowanie pracowników staje się faktem -Edward Stanoch, partner firmy Aon Hewitt, członek zarządu Aon Hewitt w Polsce oraz szef europejskiej praktyki Talent. O jej szczegółach będziemy informować wszystkich zainteresowanych już niebawem.
/Aon Hewitt