Ranking najbardziej opiniotwórczych mediów – styczeń 2005

W okresie od 1 do 31 stycznia 2005 r. dziennikarze cytowali wiadomości podawane na łamach innych mediów 5659 razy (3899 razy w prasie, 1048 w telewizji i 712 w radiu). Najwięcej odwołań dotyczyło Rzeczpospolitej (Wyk. 1), na którą powoływano się 1152 razy. Dziennik ten cytowano najczęściej w przeglądach prasy, a także w kontekście sprawy PZU i polityki.

Wśród rozgłośni radiowych najwyżej w rankingu znalazło się Radio Zet, wyprzedzające PR 3 PR i RMF FM. Wśród stacji telewizyjnych zwyciężyły TVN i TVP1, a najczęściej cytowanym portalem internetowym był w styczniu 2005 roku Onet.pl.

Najwięcej cytatów stanowią przeglądy prasy; na drugiej pozycji uplasowały się materiały dotyczące polityki, a na trzeciej – publikacje dotyczące życia społecznego. Nowymi tematami, jakimi zajmują się media są to: lustracja, lista Wildsteina oraz afera – Energa.

Najczęściej cytowano media ogólnopolskie – 4923, zaś media lokalne – 736 razy. Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, gdzie liderem ponownie zostało Życie Warszawy.