W miesiącu styczniu w firmie Press-Service zgromadzono 87 384 artykuły, które zostały napisane przez 10 766 dziennikarzy. W artykułach zostało wymienionych 7 313 znanych osób, przede wszystkim ze świata polityki sportu i biznesu, a także 19 975 różnego rodzaju firm i instytucji. Na tej podstawie przygotowano ranking 3×4, który przedstawia się następująco:
Wydarzenie miesiąca
1 Atak mrozów w Polsce
2 Sytuacja w polskim rządzie
3 Wielka Orkiestra (WOŚP)
Sportowiec miesiąca
1 Paweł Janas
2 Adam Małysz
3 Robert Kubica
Polityk miesiąca
1 Kazimierz Marcinkiewicz
2 Lech Kaczyński
3 Jarosław Kaczyński
Biznesmen miesiąca
1 Jan Kulczyk
2 Ryszard Krauze
3 Lew Rywin
Zdecydowanie największą popularnością w prasie w miesiącu styczniu cieszyli się politycy, wśród których faworytem okazał się Premier Kazimierz Marcinkiewicz. Imię i nazwisko premiera ukazało się w 2 114 artykułach. Za nim plasuje się: Prezydent Lech Kaczyński, o którym pisano 1 774 razy oraz Jarosław Kaczyński z liczbą 1 265 publikacji.
Chociaż sport jest ważnym tematem, to o osobach ze świata sportu piszę się o wiele rzadziej. W styczniu postacią miesiąca w tym obszarze został Paweł Janas- trener reprezentacji Polski w piłce nożnej, o którym pisano 434 razy. Na drugim miejscu znajduje się znany każdemu nasz „narodowy skoczek” Adam Małysz-359 materiałów, a na trzecim miejscu Robert Kubica- kierowca testowy Formuły 1, o którym ukazało się 177 publikacji.
Świat biznesu będący znaczącym ogniwem rozwoju gospodarki najwyraźniej nie budzi aż tylu kontrowersji, co wszelkiego rodzaju aktywności w polityce, gdyż o biznesmenach pisze się znacznie rzadziej, nawet o tych najbardziej popularnych. W niniejszym rankingu pierwsza wiodąca pozycja zostaje przyznana Janowi Kulczykowi, który na swoim koncie odnotował 127 artykułów w ciągu miesiąca. Niewiele mniej, bo 113 razy pisano o Ryszardzie Krauze- właściciel firmy Prokom, który tym samym zajmuje pozycję drugą, na miejscu zaś trzecim uplasował się Lew Rywin- producent filmowy, którego dotyczyło 97 publikacji.
Choć analiza wskazuje, że temat polityki jest tematem najważniejszym, to w styczniu krytykowane i z zaciekawieniem śledzone życie polityczne, zostało zepchnięte w prasie na dalszy plan przez dotyczące nas wszystkich zjawisko meteorologiczne- mrozy.
Od początku roku 2006 media nie pozostały obojętne wobec spraw społecznych. Niezmiennie Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy odnotowała w nich wyraźnie swoją obecność. Akcja społeczna, która trwa zaledwie 1 dzień, a przynosi pomoc wielu dzieciom, zdominowała prasę na przestrzeni całego stycznia na tyle, by zająć trzecie miejsce w kategorii: wydarzenie miesiąca, z liczbą artykułów 2066. Ponadto główny organizator i ojciec Wielkiej Orkiestry, Jerzy Owsiak, w miesiącu styczniu został prawdziwym bohaterem prasy, wyprzedzając wszystkich biznesmenów i sportowców. Odnotował bowiem na swoim koncie aż 461 artykułów.