Raport CSR Banku Zachodniego WBK podwójnie nagrodzony

W tegorocznej, 9. edycji Konkursu „Raporty Społeczne” Bank Zachodni WBK otrzymał aż dwie nagrody – Nagrodę internautów oraz wyróżnienie jury. U uzasadnieniu napisano, żeraport BZ WBK za 2014 r. wyróżnia się „wiarygodnością, kompleksowym prezentowaniem danych oraz dobrymi narzędziami do podejmowania działań inwestorskich”.

Bank opublikował raport społecznej odpowiedzialności po raz drugi. Został przygotowany wg. najnowszej wersji standardu raportowania danych pozafinansowych GR 4.0 (Global Reporting Initiative). Materiał jest podsumowaniem i jednocześnie rzetelną diagnozą działań realizowanych przez bank w 2014 roku. Stanowi całościowy obraz zarządzania organizacją, uwzględniający społeczne, etyczne i ekologiczne aspekty funkcjonowania banku, a także podejście do kontaktów z interesariuszami, m.in. pracownikami, klientami, akcjonariuszami, dostawcami czy społecznościami lokalnymi. Po raz pierwszy bank zdecydował się poddać przygotowany raport analizie niezależnego audytora, którego opinię dołączono do publikacji.

Jesteśmy świadomi strategicznego znaczenia społecznej odpowiedzialności biznesu, która jest dla nas równie ważna jak wyniki finansowe.Uważamy więc, że mamy obowiązek komunikować działalność społeczną i dlatego przykładamy ogromną wagę do profesjonalnego i kompleksowego raportowania danych pozafinansowych.Realizacja programu CSR w długoterminowej perspektywie ma prowadzić nie tylko do wzrostu wartości firmy, ale w szczególności przyczynić się do rozwoju społeczno-ekonomicznego otoczenia, w którym funkcjonujemy. Przyznane wyróżnienia potwierdzają, że efekty naszych wysiłków są nie tylko ciekawe, ale także przejrzyste i wiarygodne – komentuje Artur Sikora, dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu w Banku Zachodnim WBK.

W raporcie społecznym za 2013 rok bank zadeklarował, że jednym z kluczowym wyzwań będzie pokazanie wpływu oraz bezpośrednich i pośrednich efektów prowadzonych działań społecznych. Dlatego w sprawozdaniu za 2014 rok opublikowano wyniki pierwszego badania wpływu najważniejszych programów społecznych: Santander Universidades, Karta Szkolna, Obsługa bez barier oraz gier edukacyjnych. Jest to jedna z pierwszych w Polsce analiz wpływu programów prowadzonych w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu.

Pracę nad raportem prowadzono w oparciu o dialog społeczny, w który zaangażowani byli pracownicy banku oraz interesariusze zewnętrzni, w sumie ponad 90 osób. W tym roku za najważniejsze zostały uznane tematy związane z rynkiem oraz klientami i tym właśnie zagadnieniom poświęcono najwięcej miejsca w raporcie.

Materiał został przygotowany w języku polskim, angielskim oraz w wersji dostępnej dla osób niewidomych i słabowidzących.