Raport Faktoring 2007 – AOW Faktoring najlepszy w rankingu firm faktoringowych

Redakcja portalu IPO.pl już po raz drugi opracowała raport dotyczący faktoringu, w którym oceniła firmy faktoringowe pod kątem przyszłego klienta, czyli przedsiębiorcy z sektora MSP. W rankingu zostały zaakcentowane takie kwestie, jak dostępność usługi, szybkość z jaką przedsiębiorcy mogą uzyskać finansowanie oraz to, czy firmy faktoringowe upraszczają proces obsługi klienta przez Internet. Raport Faktoring 2007 został stworzony z myślą o przedsiębiorcach i ma służyć jako przewodnik po faktoringu. Właściciele firm oprócz rankingu faktorów będą mogli dokładnie dowiedzieć się dlaczego warto skorzystać z usług faktorów, czym usługa różni się od kredytu czy leasingu oraz jakie wymagania trzeba spełnić, aby szybko pozyskać gotówkę dla firmy. Ponadto w raporcie znalazły się wywiady z przedstawicielami branży faktoringowej. Dodatkowo zostały zaprezentowane studia przypadków skutecznej i efektywnej współpracy pomiędzy faktorami, a przedsiębiorcami. Ranking firm faktoringowych został opracowany wspólnie z Hilton Baird Polska, a patronem medialnym został Puls Biznesu.

Faktoring służy nie tylko zapewnieniu środków finansowych na realizację bieżącej działalności przedsiębiorstwa, ale także sprawnemu i skutecznemu udrożnieniu przepływu finansów wewnątrz firmy. Dzięki faktoringowi przedsiębiorstwo może liczyć na natychmiastowe „odblokowanie pieniędzy zamrożonych w należnościach”, ponieważ faktor nie tylko przejmuje (nabywa) należności firmy, ale w tym samym czasie wpłaca także na jej konto zaliczkę na poczet całkowitej sumy – mówi Krzysztof Tempes, Członek Zarządu GMAC Commercial Finance Sp. z o.o.

Faktoring jest usługą adresowaną w szczególności do firm, które mają problemy z płynnością finansową i potrzebują szybkiego dostępu do gotówki. Stanowi alternatywę dla kredytu bankowego. Polega na nabyciu przez instytucję finansową wierzytelności handlowych przedsiębiorcy. Faktoring pozwala na płynne finansowanie całego cyklu rozliczeniowego, a także zmniejszenie ryzyka związanego z niewypłacalnością odbiorców.

RAPORT