Raport MasterCard o pomysłach na Bezcenne Weekendy Europejczyków

Raport „Pomysły na Bezcenne Weekendy” jest pierwszym tego rodzaju raportem w Europie. Został przygotowany w oparciu o dane pochodzące z 12 krajów Starego Kontynentu. Jego celem było ustalenie, co według mieszkańców Europy powinno być udziałem Bezcennego Weekendu, czyli promocji, którą MasterCard przeprowadzi w 19 krajach Europy w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Badani odpowiadali na pytania, z kim chcieliby taki weekend spędzić, co chcieliby wtedy robić i co mogłoby taki weekend zepsuć.

Najlepszym miejscem na udany weekend Polaka w kraju jest chata na wsi (28%), a z zagranicznych lokalizacji – plaża na Karaibach (17%) lub Rzym (16%). Poza towarzystwem swojego partnera cenimy sobie towarzystwo naszych dzieci (86%). Aż dwie trzecie badanych chce w weekendy uciec od swoich teściów i od ich towarzystwa woli towarzystwo psa lub kota.

Pytani o to, jak weekendy spędziliśmy w ostatnich 12 miesiącach najczęściej opowiadamy o weekendach z rodziną (68%) lub na imprezach (50%). Pracy lub nauce w weekendy oddaje się co trzeci badany rodak.

Za ciekawe pomysły na spędzenie weekendu uważamy zbieranie grzybów (80%), imprezę taneczną (60%) lub wypad do klubu (44%).

Szukając niezwykłego towarzystwa na weekend, najchętniej spędzilibyśmy go z papieżem (32%). Daleko za nim znaleźli się: Julia Roberts (12%) i Adam Małysz (7%), choć ten z kolei wygrał z angielską królową (6%), Michaelem Schumacherem (5%) a nawet z Madonną (5%). Na końcu listy niezwykłych towarzyszy na weekend znaleźli się George W. Bush (4%), Bill Clinton (3%) i Pele (2%).

W spojrzeniu na udane weekendy badane kraje Europy jednoczy opinia, że wolny czas powinien być spędzany z rodziną (92%). Najbardziej prorodzinni są Niemcy i Rumuni, a najmniej Francuzi.

Według danych raportu najbardziej romantyczną europejska nacją są Rumuni, z których 88 na 100 wskazywało na romantyczne przeżycia jako najlepszy sposób na udany weekend. Dla porównania weekendową romantyczność jako nieodzowny element udanego weekendu wybrało zaledwie 26% Polaków.

W weekendowym spożyciu alkoholu zapewne przodowaliby Brytyjczycy (47%), Rosjanie (34%) i Czesi (30%), którzy najczęściej wskazują na alkohol, jako niezbędny składnik udanego weekendu. Polacy w tym względzie wypadli bardzo korzystnie, ponieważ zaledwie 6% z nich nie wyobraża sobie weekendu bez alkoholu. Weekendowe imprezy najbardziej cenią sobie Czesi i Niemcy (po 77% wskazań) oraz Brytyjczycy (76%).

Raport „Pomysły na Bezcenne Weekendy” został zamówiony przez organizację MasterCard, w celu zwiększenia zainteresowania kampanią promocyjną Bezcenne Weekendy i sprawdzenia, czy przygotowane dla zwycięzców nagrody są atrakcyjne dla Europejczyków. Mieszkańcy 19 krajów Europy, w których prowadzona jest kampania, płacąc w weekend za zakupy kartą z logo MasterCard, mogą wygrać nagrody. Na początku tego roku były to m.in. kapitalny remont mieszkania lub zagraniczna podróż marzeń.

W Polsce druga już w tym roku promocja Bezcenne Weekendy MasterCard rozpoczęła się 4 listopada i potrwa do 31 grudnia 2005 r. W tym okresie, posiadacze kart płatniczych z logo MasterCard, MasterCard Electronic lub Maestro, płacąc za zakupy robione w czasie weekendu kartą, będą mogli wygrać prezenty świąteczne dla rodziny. Przygotowano ponad 1000 nagród. Na zwycięzców czeka pięć domowych centrów rozrywki wraz z telewizorem płazowym, 50 kamer cyfrowych, 10 laptopów oraz nagrody gwarantowane.