Raport On Board PR „Marka dewelopera i klient”

Raport On Board PR „Marka dewelopera i klient” opisuje oczekiwania Polaków wobec marki dewelopera, skalę wpływu na reputację firm różnych źródeł opinii, rolę, którą w kształtowaniu opinii publicznej na temat firmy deweloperskiej pełnią media. Z przedstawionych w nim danych wynika m.in, że bezpieczeństwo i doświadczenia to cechy, które przedsiębiorstwa branży deweloperskiej powinny najmocniej eksponować. Raport wskazuje też na rolę opinii klientów firm jako najbardziej wiarygodnego źródła informacji o firmach deweloperskich i wiodącą rolę artykułów w prasie i audycji radiowo-telewizyjnych w kształtowaniu percepcji przedsiębiorstwa.

Raport On Board PR omawia zagadnienie wiarygodności poszczególnych źródeł opinii na temat deweloperów. Wg raportu, wśród Polaków największym zaufaniem cieszą się, plasując się zaraz po znajomych i rodzinie, klienci, którzy skorzystali z ofert firm (50% wskazań). Niezależni specjaliści z dziedziny budownictwa i nieruchomości uplasowali się na trzecim miejscu i są wskazywani przez 27% osób.

„Istotne staje się znaczenie opinii przedstawicieli banków, doradców kredytowych” – komentuje Monika Jasłowska z On Board PR – „Ponad 1/5 osób zajmujących stanowiska kierownicze i przedsiębiorców umieszcza ich na liście źródeł najbardziej wiarygodnych opinii przy wyborze firmy deweloperskiej”.

Raport jest następnym z serii opracowań dla środowiska biznesu. Ideą projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań public relations – obszaru specjalizacji On Board PR. Obecnie trwają prace nad raportami dotyczącymi następnych branż. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone przez TNS OBOP w grudniu 2005 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej 1004-osobowej losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.