Raport PRNews.pl: Liczba klientów mobile only – I kw. 2019

Wojciech Boczoń
opublikowano: 2019-05-29 10:27

Banki mają już blisko 4,3 mln klientów mobile only. To osoby, które na co dzień używają wyłącznie smartfonów do bankowania.

fot. yay foto
fot. yay foto

Spośród 8,4 mln użytkowników aplikacji mobilnych już 4,3 mln jest klientami mobile only. To osoby, które do obsługi swoich finansów używają wyłącznie smartfonów. Nie logują się w tym celu do bankowości internetowej.

Ponad 1,1 mln klientów mobile only ma PKO Bank Polski. W ciągu kwartału przybyło mu 93 tys. klientów, a w ciągu roku aż 436 tys. Na drugim miejscu jest ING Bank Ślaski, który ma 789 tys. użytkowników mobile only, a na trzecim Bank Millennium – ma ich blisko 600 tys. W zestawieniu debiutuje Bank Pekao, który udostępnił nam dane po raz pierwszy. Klientów bankujących wyłącznie w smartfionach ma 263 tys.

Z bankowości mobilnej ogółem korzysta blisko 12 mln klientów banków. Spośród nich 8,4 mln używa w tym celu aplikacji mobilnych (pozostali serwisów lite lub RWD). Z danych udostępnionych przez banki wynika natomiast, że już co drugi użytkownik aplikacji mobilnej jest klientem mobile only. To ciekawe zjawisko, bo pokazuje, że bankowość mobilna jest w stanie skutecznie zastąpić swoją starszą „siostrę” – bankowość internetową. Z poziomu komórki można nie tylko obsługiwać swoje finanse, ale także dokonywać płatności mobilnych, np. Blikiem czy wirtualnymi kartami HCE.