
fot. yay foto
Spośród 8,4 mln użytkowników aplikacji mobilnych już 4,3 mln jest klientami mobile only. To osoby, które do obsługi swoich finansów używają wyłącznie smartfonów. Nie logują się w tym celu do bankowości internetowej.
Ponad 1,1 mln klientów mobile only ma PKO Bank Polski. W ciągu kwartału przybyło mu 93 tys. klientów, a w ciągu roku aż 436 tys. Na drugim miejscu jest ING Bank Ślaski, który ma 789 tys. użytkowników mobile only, a na trzecim Bank Millennium – ma ich blisko 600 tys. W zestawieniu debiutuje Bank Pekao, który udostępnił nam dane po raz pierwszy. Klientów bankujących wyłącznie w smartfionach ma 263 tys.
Z bankowości mobilnej ogółem korzysta blisko 12 mln klientów banków. Spośród nich 8,4 mln używa w tym celu aplikacji mobilnych (pozostali serwisów lite lub RWD). Z danych udostępnionych przez banki wynika natomiast, że już co drugi użytkownik aplikacji mobilnej jest klientem mobile only. To ciekawe zjawisko, bo pokazuje, że bankowość mobilna jest w stanie skutecznie zastąpić swoją starszą „siostrę” – bankowość internetową. Z poziomu komórki można nie tylko obsługiwać swoje finanse, ale także dokonywać płatności mobilnych, np. Blikiem czy wirtualnymi kartami HCE. |